Hernö Gin kundecase

Hemmeligheten bak Hernö Gins treffsikre nyhetsbrev - en designreise i Rule

Hernö Gin

En voksende merkevare med behov for bedre verktøy

Med en sterk merkevare og et engasjert publikum følte teamet hos Hernö Gin at den tidligere e-postplattformen de brukte, ikke lenger holdt mål. Mange viktige funksjoner manglet, noe som begrenset muligheten til å lage e-poster som gjenspeilte merkevaren. De manglet for eksempel muligheten til å lage automatiserte e-postflyter, redigeringsmulighetene var også begrenset, og det var vanskelig å jobbe med design og segmentering på en effektiv og smidig måte.

Etter hvert som interessen for å bygge sterkere relasjoner med sine gin-elskende kunder vokste, innså de at de trengte et mer fleksibelt verktøy. De så det store potensialet som ligger i e-postutsendelser for å øke engasjementet og mersalget, og var på utkikk etter en plattform som kunne få Hernö Gins merkevare til å skinne.

Vi er superfornøyde med Rule som plattform. Jeg vil anbefale den på det varmeste til andre selskaper som ønsker å gjøre kommunikasjonen med målgruppen sin mer levende.

Emelie Kjærgaard, kommunikasjonssjef i Hernö Gin.

Jevnere plattform og mer kreativ frihet med Rule

Med Rule fikk Hernö Gin akkurat det de savnet: et verktøy som gjør det enkelt og smidig å lage stilrene, merkevarebaserte utsendelser, uten å måtte hoppe mellom flere verktøy. For å kunne bruke en base i alle utsendelser har de bygget sine egne maler i Rule, noe som både sparer tid og sikrer en konsekvent visuell stil. I tillegg begynte de å eksperimentere med segmentering og automatisering, noe som førte til at de fant en ny måte å jobbe med e-postene sine på.

Plutselig kunne de kommunisere med medlemmene sine basert på interesse, lokasjon og engasjementsnivå. De satte opp nye automatiserte onboarding-flyter som ønsket nye abonnenter velkommen, og integrasjonen Rule har med e-handelsplattformen Shopify åpner for at de snart vil kunne lansere ulike «glemt i kurven»-flyter.

«Det er veldig, veldig smidig. Vi slipper å jobbe i en masse forskjellige verktøy og kan gjøre alt direkte i Rule – det er veldig praktisk», sier Emelie.

Resultatet - et fellesskap som vokser med engasjement

Siden overgangen til Rule har Hernö Gin opplevd en imponerende vekst, og har økt kundebasen med nesten 70 % på mindre enn seks måneder. Men det handler om mer enn bare flere abonnenter. Åpningsraten er høy med et gjennomsnitt på over 65 %, frafallet er lavt, og engasjementet med et klikkgjennomsnitt på over 15 % er svært beundringsverdig.

«Jeg er stolt over at folk melder seg på – statistikken viser at innholdet er kvalitativt, gjennomtenkt og verdsatt , sier Emelie.

Teamet hos Hernö Gin er svært selektive med hva de sender ut til målgruppen sin. Nyhetsbrevene fungerer som en forlengelse av merkevaren. Målet er å inspirere, bygge relasjoner og drive mersalg. Hver utsendelse er visuelt gjennomtenkt, intuitiv og klikkvennlig. Ved å spore statistikk og klikkatferd ser de nøyaktig hva abonnentene setter mest pris på, og tilpasser innholdet deretter.

«Vi jobber hardt for å forstå hva som faktisk er verdifullt for abonnentene våre – ikke bare hva vi ønsker å pushe «, sier Emelie.

Ovenfor er ulike e-poster fra Hernö Gin.

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .