fbpx

Velkommen til del 2 av Rule verktøykasse

Introduksjon

Velkommen til del 2 av Rules egen verktøybok. I denne delen av veiledningen vil vi fokusere på å gi deg tips og triks for å maksimere bruken av Rule . Vi vil utforske ulike strategier for å optimalisere din kunnskap om plattformen og skape engasjerende og effektiv kommunikasjon.

Fra å utnytte ulike funksjoner og verktøy til å lage relevant og engasjerende innhold, vil vi gi deg innsikt og råd for å ta din digitale kommunikasjon til neste nivå. Enten du er nybegynner eller en mer erfaren bruker av Rule , vil du få praktiske tips for å lage en mer vellykket digital kommunikasjonsstrategi.

Nå starter vi med del 2!

Filip
Philip Gerhamn

Produkteier

Malin
Malin Palmqvist

Marketing Automation Assistant

Philip
Philip Simon

Leder for kundesuksess

Ida
Ida Brakander

Markedsføringssjef

1. Opprett din første kampanje

Å lage og sende kampanjer er et kraftig verktøy for å nå målgruppen din, øke engasjementet, bygge merkebevissthet og øke salget.

  • Ha en tydelig avsender når du sender e-posten – det bygger tillit
  • Plasser tydelige CTA-knapper med en oppfordring til handling – det fanger leserens interesse
  • Ha attraktive bilder
  • Inkluder lenker og promoter andre kanaler som sosiale medier, for å øke konverteringen
  • Ikke glem kontaktinformasjon – det gjør det lettere for mottakeren ved spørsmål

Eksempler på kundekampanjer opprettet i Rule

«Ved å følge disse tipsene vil du være bedre rustet til å lage en vellykket første kampanje! Husk å prøve å lage engasjerende og relevant innhold som er tilpasset målgruppen din. Vær kortfattet og bruk klare overskrifter og avsnitt for å gjøre det lett å lese. Inkluder bilder eller lenker for å forsterke budskapet for å forsterke budskapet og øke klikkfrekvensen. Lykke til!»

Malin Palmqvist, Marketing Automation Assistant
Malin

2. Leverbarhet

Når du oppretter og sender e-poster, er det viktig at e-postene dine når frem til mottakerne. Hvis e-postene dine er blokkert eller klassifisert som spam, kan du gå glipp av potensielle forretningsmuligheter og miste kundekontakten for alltid. Ved å sikre leveringsdyktigheten kan du maksimere effektiviteten og suksessen til e-postkampanjene dine. Når du blir ny kunde i Rule , anbefaler vi at du alltid setter opp SPF, DKIM og DMARC. Du har kanskje aldri hørt det før, hva er det? Ingen fare! Vi har en guide hvordan du gjør steg for steg for å unngå å havne i søppelbøtta!

EM

«Med de rette betingelsene kan du ha de rette forventningene til leveringen av e-postene dine. Derfor er det superviktig å sette opp DKIM, SPF & DMARC.»

Philip Simon, leder for kundesuksess
Philip
integration (1)

3. Integrasjoner

Å integrere dine eksisterende systemer (eller nye) med Rule har flere fordeler. For det første kan du samle all relevant informasjon og data i en og samme plattform, noe som gjør det enklere for deg å skape nøyaktig kommunikasjon til dine kunder. Hvis du for eksempel kobler e-handelsplattformen din til Rule , blir dataene du har samlet der automatisk dyttet inn i Rule kontoen din og på denne måten kan du lage forskjellige flyter ved hjelp av vårt Marketing Automation-verktøy. Da mottar kundene dine utsendelser som er både relevante og autogenererte, det gjør du uten engang å måtte løfte en finger. Glatt ikke sant? Vi har en rekke ferdige integrasjoner som du kan dra nytte av i dag!

Integrer med våre ferdige integrasjoner

«For å få mest mulig ut av din digitale kommunikasjon er det bra å få data fra andre kilder. Ved å integrere Rule med andre verktøy og plattformer kan du automatisere arbeidsflyter og spare tid. Du kan lage e-post- eller SMS automatiseringer som reagerer på spesifikke hendelser eller atferd. Det gir en mer personlig og skreddersydd opplevelse for mottakerne dine, uten det manuelle arbeidet. Rule har et stort utvalg av standardintegrasjoner, hvis du ønsker å integrere et hvilket som helst annet system, kan du bruke vår Rest API helt uten begrensninger på mengden av data vi kan ta imot.»

Filip Gerhamn, Produkteier
Filip

4. SMS - sending

Å inkludere SMS i din digitale kommunikasjonsstrategi gir deg muligheten til å kommunisere direkte, personlig og effektivt med din målgruppe. Det er mange fordeler ved å kommunisere med kundene dine via SMS , for eksempel:

  • Direkte og umiddelbar kommunikasjon: De fleste har mobilen nær seg mesteparten av tiden
  • Høy åpnings- og lesehastighet. Forskning viser at mer enn 95 % av alle SMS meldinger åpnes og leses i løpet av minutter
  • SMS gir deg muligheten til å skape en personlig og skreddersydd kommunikasjon, hvorfor ikke sende en gratulasjonshilsen og tilby en rabattkode?
  • Kort og konsis kommunikasjon, på grunn av tegngrensen krever SMS kortfattet og oppsummert kommunikasjon
sms

«Selvfølgelig slutter ikke fordelene med SMS markedsføring der. Visste du at:

  • 85 % av alle SMS meldinger åpnes innen 90 sekunder
  • 64 % av alle forbrukere mener at bedrifter bør SMS oftere
  • 75 % av forbrukerne ønsker å motta SMS med målrettede tilbud»
Malin Palmqvist, Marketing Automation Assistant
Malin
sms toolkit

5. Marketing Automation

Vi synes det er en selvfølge å jobbe med Marketing Automation in Rule . Hva er det da? Enkelt forklart betyr det at du setter opp flere e-post- og/eller SMS kommunikasjoner i en eller flere forskjellige flyter. Da sendes kommunikasjonen din automatisk ut til kundene dine når de matcher regelen som er satt opp i den aktuelle MA-flyten, i stedet for at du selv må klikke på «send»-knappen. Vi anbefaler vanligvis våre kunder å starte med én e-post eller SMS om gangen, så kan du bygge på mer og mer over tid.

Du kan for eksempel starte med å lage automatiseringer for:

  • Velkomstbrev
  • Belønn kundene dine
  • Bursdag, jubileum eller lignende
  • Oppfølging etter kjøp
  • Digitale kvitteringer
  • Send mail til de som ikke har kjøpt på 6 måneder

Eksempler på strømmer

automation
toolbook
rule free tool book

«Eliminér unødvendig manuelt arbeid! Ved å sette opp automatiseringsflyter som genererer e-poster når en kunde for eksempel gjør sitt første kjøp, gir deg muligheten til å kommunisere med kunden gjennom hele kundereisen og skape langsiktige kunderelasjoner.»

Ida Brakander, markedssjef
Ida

FAQ - vanlige spørsmål om Rule

Ja det gjør vi, hver uke kan du delta på våre kurs som er gratis for nye kunder. Vi har også vår Kunnskapsbank hvor du finner alle hjelpeartikler som viser steg for steg hvordan du gjør forskjellige ting inne på plattformen.

Ja, vi har en kunnskapsbank med over 100 artikler for å hjelpe deg å bli en ekte hersker. Alt fra hvordan du setter opp ulike segmenter til Best Practice.

Vi har rikelig med dokumentasjon for å veilede deg om hvordan du kobler dine eksisterende systemer. Les mer her!

Ja, det kan du, vi har en artikkel der du kan lese og sammenligne de forskjellige måtene og finne den som passer deg best! Her finner du den artikkelen!

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .