fbpx
majblomman

Majblomman digitaliserer kommunikasjonen med Rule - resultatene overgår forventningene

majblomman

Hva var utfordringen de sto overfor?

En av Majblomman store utfordringer var å komme seg etter nedgangen i det fysiske salget under pandemien, noe som ble en drivkraft bak satsingen på digitalisering. Samtidig ønsket organisasjonen å skape kontinuitet i innsamlingen hele året – ikke bare i høysesongen på våren – og etablere en løpende kommunikasjon med publikum for å sette fokus på barnefattigdommen i Sverige.

Majblomman hadde aldri jobbet med nyhetsbrev før, og sto overfor en stor digital transformasjon. Selv om organisasjonen allerede hadde en mengde verdifulle data, manglet den verktøy og rutiner for å bruke dem i digital kommunikasjon og innsamling.

Hva var løsningen for dem?

Som en del av sin digitale utviklingsreise valgte Majblomman å implementere Rule som kommunikasjonsplattform. Nyhetsbrev ble raskt en viktig kanal for å nå ut til både givere og frivillige. 45 % av nettgiverne sier at e-post er den kanalen som inspirerer dem mest til å donere igjen – noe som gjør nyhetsbrev til et av de mest effektive verktøyene for tilbakevendende donasjoner.

Med regelmessige utsendelser kunne Majblomman inspirere til gjentatte donasjoner, styrke forholdet til målgruppen og skape engasjement året rundt. Organisasjonen lanserte også et nytt digitalt produkt – Den digitale Majblomman – som supplerte det fysiske salget, nådde ut til nye målgrupper og bidro til å samle inn mer verdifulle brukerdata.

Hva ble resultatet?

Digitaliseringen og implementeringen av Rule har gitt imponerende resultater. 2024 ble et rekordår for Majblomman, noe som delvis kan forklares med de digitale initiativene som ble gjennomført – der Rule var ett av flere viktige verktøy. Nyhetsbrevene har hatt åpnings- og klikkrater godt over bransjegjennomsnittet, noe som viser at kommunikasjonen treffer og engasjerer. Den økte digitale tilstedeværelsen har også ført til et sterkere engasjement blant de frivillige, noe som har styrket organisasjonens arbeid ytterligere.

Majblommans digitale utvikling gjør det mulig å nå ut til flere og bygge en mer bærekraftig innsamlingsvirksomhet over tid, og hele året. Men i bunn og grunn er det det felles engasjementet – fra barn, frivillige og givere – som bærer arbeidet fremover og gjør at Majblomman kan fortsette å sette barnefattigdom i Sverige på dagsordenen.

275%

høyere åpningsrater for nyhetsbrev sammenlignet med bransjegjennomsnittet.

385%

høyere klikkfrekvens for nyhetsbrev sammenlignet med bransjegjennomsnittet

4000+

frivillige nås kontinuerlig med relevant informasjon.

250 000+

givere nås gjennom hele året med målrettet kommunikasjon.

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .