fbpx
a days march

A Day's March – styrken i A/B-testing

Slik økte A Day's March sin CTR med 170 %.

Det er lettere sagt enn gjort å skille seg ut som nettbutikk. Du må forstå kundenes atferd og behov for å få dem til å interagere med varemerket ditt og kjøpe fra deg. Å fokusere på analyse og oppfølging for å optimalisere markedsføringen er en god start, mens A/B-testing av utsendelsene er neste steg. Det svenske klesmerket A Day’s March har spesialisert seg på å lage bærekraftig produserte klær av høy kvalitet for menn og kvinner. Med en stor og lojal kundebase har de virkelig lykkes med å identifisere kundenes atferd og få dem til å konvertere fra e-postkampanjene sine. Les om hvordan A Day’s March økte CTR med 170 % ved å A/B-teste utsendelsene sine i Rule.

Utfordring

I likhet med mange andre nettbutikker sto A Day’s March overfor utfordringen med å få kundene til å konvertere fra kampanje-e-postene sine. Ved produktlanseringen konverterte ikke kundene så godt som de ønsket. De ønsket å få en bedre oversikt over og forståelse av hvordan kundene interagerer med utsendelsene deres og se hvilken respons de får på hvilke produkter, og hva som driver trafikk og konverteringer fra utsendelsene til nettstedet – spesielt i forbindelse med nye produktlanseringer.

Løsning

A Day’s March begynte å bruke Rules funksjonen for A/B-testing for å se hvilke utsendelser som er mest relevante, og hvilket innhold som best konverterer kunder til nettsiden. De begynte å eksperimentere med innholdet i e-postene sine, og laget ulike versjoner av e-postene med forskjellige emnelinjer, tekstinnhold, bilder og CTA-knapper. På denne måten kan de enkelt analysere hva som interesserer og konverterer kundene.

Vi har brukt mye tid på å analysere nyhetsbrevene våre og forsøkt å finne måter å videreutvikle kanalen på. Med Rules egne A/B-testverktøy har vi enkelt kunnet teste tesene våre i mye større skala for raskt å få resultater og fortsette utviklingen.

Johan Patriksson, Head of E-com, A Day's March

Resultater

Resultatet av at A Day’s March begynte å A/B-teste utsendelsene sine i Rule var at CTR økte fra 2 % til 4,7 %, noe som tilsvarer en total økning på 170 %. Dette har resultert i at de sender svært relevante og presise e-poster med innhold som interesserer kundene og raskt konverterer dem til nettstedet deres. På tidspunktet for produktlanseringen kan A Day’s March nå se nøyaktig hvilke produkter som er interessante for hvilke mottakere, og har bygget opp en sterk og lojal kundebase som gjerne kommer tilbake.

Disse resultatene har hjulpet oss med å videreutvikle nyhetsbrevene våre og knytte resultatene til kundeatferd på nettstedet vårt. Den forbedringen vi har sett, har hatt en ringvirkning og bidratt til at nyhetsbrevene har fått bedre kontakt med hverandre og økt effekten av andre markedsføringstiltak.

Johan Patriksson, Head of E-com, A Day's March

Drive engasjement og vekst gjennom smart kommunikasjon

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .