fbpx

Kundereiser og muligheter i Rule

I vårt første blogginnlegg om Lifecycle Marketing brøt vi ned hva det er og de ulike stadiene som utgjør kundens livssyklus og generelle kundereiser . I dette innlegget går vi gjennom funksjonene til Rule , som lar deg støtte hele kundereisen og dermed optimere konverteringen av utsendelsene dine.

Strategien skal ta utgangspunkt i hvordan bedriften kan sikre at den følger kunden hele veien og alltid ligger et skritt foran. Med utgangspunkt i den kommende fasen som kunden er i tilbys relevant informasjon, tilbud og dialog som kunden har behov for.

Del opp kommunikasjon i forskjellige sløyfer

I Rule kan du effektivt dele opp kommunikasjonen din i ulike looper og deretter bygge flere e-poster i kategorier som representerer de ulike fasene. Vi har laget den ultimate guiden for hvordan du setter opp kommunikasjonssløyfene nedenfor, etterfulgt av et tydelig eksempel på hvordan det kan se ut i Rule :

1. Onboarding

Loop 1. Onboarding – Denne loopen kan for eksempel bestå av 3 automatiserte e-poster der den første er en velkomst-e-post , den andre er en start-e-post og den tredje er at gratismåneden snart er over, og hvordan kunden skal fortsette med tjenesten.

2. Oppbevaring

Sløyfe 2. Oppbevaring – Her kan du fokusere på å ikke miste kunden ved å lage en serie med e-poster som sendes ut etter at kunden har gjort f.eks. to kjøp innen en viss tidsramme. I disse e-postene kan du lage personlige produktanbefalinger basert på kundens siste kjøp etterfulgt av for eksempel informasjon om din bedrift for å få kunden til å bli kjent med deg og begynne å bygge en form for tillit til deg.

3. E-post basert på kundeatferd

Loop 3. E-post basert på kundeatferd- Disse e-postene kan ha fullt fokus på å prøve å bygge et langsiktig forhold ved å analysere kundeatferd og tilpasse kommunikasjonen deretter. Noe som fører til økt tillit og en følelse av at man kjenner kunden og vet hva de liker. Eksempler på e-poster i denne sløyfen kan være basert på hva kundene har bladd i, f.eks. «Du kan også like…»-e-poster eller «Vi ser at du har vært kunde hos oss i xx år». I denne fasen vil det også være greit å prøve å samle tilbakemeldinger fra kunden. «Vi trenger din tilbakemelding på hvordan vi kan forbedre oss.»

Sløyfe 4. Vinn tilbake kunder som ikke har handlet på lenge – Bare det å la kundene gå uten å prøve å vinne tilbake, minne og prøve å sjarmere dem er ikke en del av en vellykket digital markedsføringsstrategi. I denne loopen er det greit å lage e-poster som utløses etter en viss tid og som inneholder en gave/rabatt ved neste kjøp. Også her kan du ta hjelp av å analysere tidligere kundeadferd for å kunne tilpasse innholdet.

vinn tilbake eksempel - kundereiser

Kombiner e-post med SMS

Kombiner e-post med SMS . For å variere kommunikasjonen og maksimere åpningsratene, anbefaler vi å kombinere e-post med SMS -meldinger. For aktivering/bekreftelser kan det være lurt å bruke innkommende SMS-svar fra mottakere hvor man enkelt gir kunden mulighet til å melde seg på.

Lag automatiserte kundeløkker

For å opprette automatiserte kundeløkker i Rule , gjør følgende:

  1. Gå til Automatisering fra menyen. Her velger du å lage ny Automatisering. Før du begynner å lage innholdet til e-posten, velger du hva den skal utløses på, det vil si at du velger en tag eller et filter og bestemmer regler for sendingen. Her er det greit å sjekke med din e-handelsleverandør om dataene du ønsker å bruke er samlet inn og enkelt kan kobles til Rule .
  2. Da er det bare å lage innholdet til e-posten og aktivere automatisering. Nedenfor finner du et eksempel på hvordan det kan se ut med automatiseringsløkker i Rule :

kommunikasjonsflyt i Rule - kundereiser

All informasjon om hvordan du lager Automatiseringer og filtre finner du i vår kunnskapsbank .

Trenger du hjelp til å komme i gang med automatiserte kommunikasjonsflyter i Rule ? Kontakt oss!

Kom i gang med Rule i dag, helt gratis i ubegrenset tid.

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
kundrelationer

Hvordan bygge sterke kunderelasjoner

Å bygge og pleie sterke kunderelasjoner er avgjørende for en bedrifts suksess. Kunderelasjoner handler ikke bare om å selge et produkt eller en tjeneste, men ...
Read More
api

Hva er et API, og hvordan fungerer det?

API, eller «Application Programming Interface», er et sett med regler og protokoller som gjør det mulig for ulike programmer og systemer å kommunisere med hverandre. ...
Read More
mail i skräpposten

Hvorfor havner e-poster du sender i søppelposten?

At e-postene dine havner i mottakerens søppelpostmappe er et vanlig problem som påvirker åpningsraten og kundeengasjementet. Søppelpostfiltre blir stadig strengere, og selv legitime e-poster kan ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .