fbpx

Alt du trenger å vite om automatisk avmelding av Gmail – del 1 av 2

Gmail annonserte nylig at de lanserte en automatisk avmeldingsfunksjon, en såkalt «auto-unsubscribe», i «kampanjer»-postboksen. Dette skal gjøre det enklere for gmail-brukere å melde seg av nyhetsbrev de ikke lenger vil ha.

Markedsførere har spurt om dette er en bra eller dårlig ting og hvordan funksjonen bør implementeres. Vi i Rule Communication tenkte derfor å gi deg en god mulighet til å få bedre kunnskap om hva dette innebærer. I dette første innlegget av to skal vi gå over hva funksjonen betyr og hvorfor den er viktig.

gmail-logoen

Automatisk avmelding av Gmail: Hva er det?

I de fleste avmeldingsmeldinger vil Gmail-brukere nå se en avmeldingskobling ved siden av avsenderen, øverst i meldingen.

Ny avmeldingslenke

Dette lar deg melde deg av, uten å måtte finne avmeldingslenken som vanligvis ligger nederst i meldingen.

Hvis du ser på avsenderadressen vil du legge merke til en lenke til høyre som tydelig sier «Avslutt abonnement». Gmail-brukere kan klikke på denne koblingen og avslutte abonnementet på fremtidige utsendelser. Gmail har imidlertid advart om at dette kan ta opptil et par dager siden det er helt avhengig av hvor rask avmeldingsprosessen er.

Hvorfor du vil gjøre det enkelt for abonnentene dine å forlate

Noen e-postmarkedsførere mener dette legger til en byrde når det går rett inn i Gmails nye faneinnboks. De som ikke sier er redde for at folk ikke bare vil ignorere utsendelsene under kampanjefanen, men nå også melde seg av i stort antall, noe som vil senke antallet abonnenter.

Gmal avmelding osv

Dette er mulig, med lite sannsynlighet. Faktisk vil trolig antallet klager til selskapene gå ned, noe som vil forbedre leveringshastigheten og øke tilgjengeligheten.

Reduser risikoen for å bli klassifisert som spam

Ved å gi abonnenter en enkel måte å melde seg av, vil risikoen for at utsendelsen blir klassifisert som spam reduseres. Videre vil abonnenten sannsynligvis klikke på avmeldingslenken i stedet for å ignorere fremtidige nyhetsbrev, siden lenken kommer fra en pålitelig kilde (Gmail). Som mange vet, bruker Gmail engasjement som et middel til å bestemme fremtidig innboksplassering, noe som betyr at ignorerte meldinger kan være mer skadelige enn en avmelding. I et nøtteskall er dette en god ting for markedsførere, og man bør tenke på å implementere funksjonen for automatisk avmelding hvis de ikke allerede har gjort det.

Har dette vært lærerikt? Følg med på bloggen for del 2 om automatisk avmelding av Gmail! Les mer om RuleMailer og leveringssikkerhet .

Trenger du hjelp med din digitale kommunikasjon? Kontakt oss! Har du ennå ikke en Rule konto og ønsker å komme i gang med digital kommunikasjon? Kom i gang med Rule i dag, helt gratis i ubegrenset tid.

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
RCS meddelanden

RCS-melding – Alt du trenger å vite

Ryktene sier at Apple snart vil lansere støtte for RCS (Rich Communication Services) i sin nye iOS-oppdatering, noe som vil innebære en betydelig utvikling innen ...
Read More
kundresan

Hva er kundereisen?

Kundereisen er den prosessen en kunde går gjennom fra første kontakt med en bedrift eller et produkt til de blir en lojal kunde. Det er ...
Read More
segment

Effektiv kundesegmentering – hvordan du definerer kundesegmentet ditt

I dag er kundesegmentering et uunnværlig verktøy for bedrifter som ønsker å optimalisere markedsføringsstrategiene sine og forbedre kundeopplevelsen. Ved å forstå og analysere ulike kundesegmenter ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .