fbpx

E-post: Trender å forvente i år

Hvilke trender kan du forvente for resten av 2018?

I fjor handlet det hovedsakelig om personalisering, automatisering og interaktivitet. På slutten av året spådde vi 7 e-postmarkedsføringstrender for 2018 . Hvor annerledes vil e-postverdenen være de neste månedene? Ikke så annerledes, men la oss dykke inn!

1. Klarhet

Et av grunnprinsippene i GDPR er åpenhet. Dette gjelder ikke bare for dine abonnementsskjemaer eller personvernreglene, men også for e-postkommunikasjonen din. Fremover vil det alltid være viktig å få frem budskapet ditt så klart og nøyaktig som mulig, slik at kundene dine vet nøyaktig hva som forventes av dem og hva du vil at de skal gjøre. Det forbrukerne alltid streber etter er en så enkel og oversiktlig opplevelse som mulig.

2. Humanisering

Vi har snakket om personalisering mange, mange ganger. Fremover vil vi se flere e-poster der det føles som hver e-post er relevant for mottakeren som individ – dette er menneskeliggjøring. «Hvordan skal det oppnås?» Svaret er nøyaktig profilering av dataene dine og smartere segmentering, der segmentene blir mindre og mindre.

3. Interaktivitet som legger til rette for opplevelsen

Interaktive funksjoner som produkttilpasning i e-posten kan bidra til å lette opplevelsen for forbrukeren og tilby en annen dimensjon til de statiske e-postene dine. Fremover håper vi å se markedsførere støtte nye teknologier og legge til flere lag i e-postene deres med fokus på forbrukervennlighet.

Transaksjonelle e-poster kan være så mye mer enn noe du mottar etter at du har fullført et kjøp. De har 8 ganger så høy åpen rate sammenlignet med tradisjonelle e-poster. Så hvorfor ikke ta vare på dem? For eksempel ved å tilby rabatt sammen med en e-post etter et gjennomført kjøp hvor du oppfordrer kunden til å gi verdifull tilbakemelding. Eller tilby en rabattsjekk hvis du inviterer en venn til å teste en tjeneste/produkt.

Resten av 2018 vil nok ikke by på ekstreme transformasjoner i e-posttrender, men mer om å maksimere trendene som har startet, fokusere på åpenhet og fortsette å gjøre det enklest mulig for forbrukeren å ta en avgjørelse. Ettersom forbrukere nå har lidd av «Choice Overload», forventer de interaktiv kjøpsbeslutningsstøtte og anbefalinger fra merkevarer.

Trenger du hjelp med din digitale strategi? Kontakt oss så hjelper vi deg! Har du ikke en Rule konto ennå? Utforsk Rule gratis i 30 dager.

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
concent mode v2

Forstå Googles samtykkemodus v2 og førstepartsdata for fagpersoner

Velkommen til et dypdykk i Googles samtykkemodus versjon 2 (v2) og forholdet til førstepartsdata – et viktig aspekt for oss som jobber med datainnsamling og ...
Read More
omnireach

Rule åpner flere kommunikasjonskanaler for deg

Hos Rule er vi alltid på utkikk etter nye måter å forbedre og utvide tjenestene vi tilbyr på plattformen vår. Derfor er vi stolte over ...
Read More

IMPORTANT: Delivery capability restored!

We would like to inform you that the delivery capability has been restored and is now functioning as usual. We apologize for any inconvenience this ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .