fbpx

Hvordan optimalisere trinn 2 best i registreringsprosessen

Rett etter at noen har registrert seg som abonnent, har du en flott mulighet til å bruke momentumet til å holde kontakten og utvide kundebasen din. Velkomst-e-poster har blant de høyeste åpnings- og klikkratene sammenlignet med andre typer e-post. Umiddelbart etter at noen har registrert seg for e-postlisten din, vil de høre fra deg. Men hva er den beste måten å holde kontakten på? I dette innlegget lærer du nettopp det, slik at du vet hvordan du maksimerer trinn nummer 2 i registreringsprosessen ved å bruke Markedsføringsautomatisering .

Hva er egentlig en velkomst-e-post?

En velkomst-e-post er den første e-posten en ny kunde eller abonnent ser etter at de er lagt til i kundebasen din. Siden det er den aller første e-posten som er sett, er det den beste muligheten til å engasjere mottakeren og vise frem selskapets personlighet. Du kan vurdere velkomst-e-posten din som en utlevering,

håndtrykk - meld deg på

Førsteinntrykket kan brukes til å oppnå forskjellige ting. Den kan brukes til å øke salget, henvisninger, rette oppmerksomheten mot et spesifikt produkt eller starte en velkomstsløyfe som leder til ulike mål. Selv om velkomst-e-posten kun er knyttet som en oppfølging av registrering av nyhetsbrev , er det en stor mulighet å dra nytte av, så sørg for at det er mer enn bare en bekreftelse på at de er abonnenter.

PS. Vil du ha flere tips til hvordan du kan øke salget? Deretter kan du se hvilke 5 automatiske e-poster som øker salget ditt .

Selg et bestemt produkt i velkomst-e-posten

Siden velkomstmeldingen din i velkomst-e-posten din forventes å få godt engasjement i form av åpninger og klikk, er det ingen dårlig idé å fremheve et bestemt produkt.

Online business coach Graham Cockrane testet en velkomstserie som oppmuntret til en gratis økt. Ettersom han delte på denne siden , klarte han å få en økning på 89 % i salget ved å legge til en CTA-knapp (call-to-action) for å bestille en gratis økt rett etter at noen hadde registrert seg som abonnent.

Velkomst-e-posten din er ikke alltid det rette tidspunktet for et salgsargument – ​​noen mennesker trenger mer tid før de er villige til å kjøpe noe. Et raskt salg kan også være vanskeligere hvis du selger dyrere produkter, hvor kjøpssyklusene vanligvis er lengre. Men med det sagt, er det fortsatt definitivt verdt et forsøk.

På høy tid å komme i gang med en velkomstløkke

En velkomstløkke er en serie med e-poster som kan hjelpe deg å gjøre potensielle kunder som ikke er helt klare til å kjøpe noe på en gang, til kunder. Det kan variere enormt hvordan du som bedrift velger å legge ut din velkomstløkke.

Tjenestebaserte selskaper kan fokusere på å bygge tillit og demonstrere ekspertise på sitt felt, mens e-handelsselskaper i stedet deler tips og viser frem historien bak selskapet. Da er det også en god idé som e-handelsbedrift i trinn 2 å bygge kommunikasjonssløyfer rundt antall kjøp en kunde har gjort og oppmuntre førstegangskunder til å kjøpe mer.

velkomst-e-postdesign - påmelding

For å sende gode velkomstmailer må du ha god forståelse når det gjelder bedriftens egne mål og behovene til abonnenten/nye kunden. Når du forstår målene, kan du fokusere på å levere reell verdi etterfulgt av grunnleggende e-postmarkedsføring. Poenget er rett og slett at gjennomtenkte velkomst-e-poster og løkker fungerer mye bedre enn en standard bekreftelses-e-post.

Kom i gang med Rule i dag, helt gratis i ubegrenset tid.

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
RCS meddelanden

RCS-melding – Alt du trenger å vite

Ryktene sier at Apple snart vil lansere støtte for RCS (Rich Communication Services) i sin nye iOS-oppdatering, noe som vil innebære en betydelig utvikling innen ...
Read More
kundresan

Hva er kundereisen?

Kundereisen er den prosessen en kunde går gjennom fra første kontakt med en bedrift eller et produkt til de blir en lojal kunde. Det er ...
Read More
segment

Effektiv kundesegmentering – hvordan du definerer kundesegmentet ditt

I dag er kundesegmentering et uunnværlig verktøy for bedrifter som ønsker å optimalisere markedsføringsstrategiene sine og forbedre kundeopplevelsen. Ved å forstå og analysere ulike kundesegmenter ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .