fbpx

Rabattkoder – øk konverteringen din med en rabattkode

Hva er en rabattkode?

Rabattkoder, kampanjekoder, rabattkuponger og så videre. Rabattkoder kan navngis på forskjellige måter, se annerledes ut og sendes via begge SMS og e-postmarkedsføring. Men felles for dem alle er at de gir kunden en eller annen form for rabatt når de handler. En rabattkode kan være en fordel i form av gratis frakt, prosentrabatt på et første kjøp eller et mersalgstilbud som ta 3 betal for 2. Det mest positive med rabattkoder er at de kommer både kunden og bedriften til gode. Kunden får kjøpe en vare til rabattert pris og bedriften får en betalende kunde som forhåpentligvis blir en gjenganger.

Rabattkoder i Rule

Nå kan du enkelt laste opp dine egne rabattkoder i Rule og enkelt inkludere dem i utsendelser til kundene dine. Utformingen av dine rabattkoder er helt opp til deg. De kan være i form av digitale gavekort , unike VIP-tilbud, nye kunderabatter eller andre typer tilbud.

En primær fordel med rabattkodefunksjonen i Rule er at du administrerer dem selv. Det betyr at du selv bestemmer hvor mange rabattkoder du vil laste opp om gangen og du får en klar oversikt over hvor mange rabattkoder som er brukt opp og hvor mange som gjenstår, slik at du enkelt kan se når nye må lastes opp. Les om hvordan du kommer i gang her i vår kunnskapsbank .

Rabattkoder skaper tilbakevendende kunder

Med rabattkoder kan du skape langsiktige kunderelasjoner med lojale, tilbakevendende kunder. Fordi utførelsen av en rabattkode kan variere på så mange forskjellige måter, kan de inkluderes i nesten alle typer kommunikasjon. Det betyr at du kan aktivere, engasjere og holde kundene dine varme underveis kundereisen ved hjelp av rabattkoder. Dette vil igjen føre til at kundebasen din utvides og dermed også øke salget ditt.

Fordeler med rabattkoder

  • En rabattkode kommer både kunden og avsenderen til gode
  • Med en rabattkode kan du enkelt bygge kundelojalitet
  • Rabattkoder tiltrekker seg ofte gjentatte kjøp
  • Du kan inkludere en rabattkode i nesten alle typer kommunikasjon. Til en ny kunde kan du tilby en ny kunderabatt, gi et VIP-tilbud til en lojal kunde eller en vinne tilbake tilbud til en kunde du mister.
  • Rabattkoder fungerer utmerket som mersalg, det er større sjanse for at en kunde kjøper mer enn én ting i forbindelse med en rabattkode. Spesielt hvis rabattkoden er laget for for eksempel å få 50% rabatt på den andre varen når du kjøper to.
rabattkoder

Hvor finner jeg rabattkoder?

Rabattkoder finner du overalt på nett, også gratis rabattkoder. Mange forbrukere har for vane å sjekke om det finnes rabattkoder i butikkene før de handler der. Hvis en kunde for eksempel skal handle på Zalando, googler de «Zalando rabattkode» for å se om det er en åpen Zalando rabattkode tilgjengelig. Noen selskaper velger å alltid ha «generelle» rabattkoder tilgjengelig i form av velkomstrabatter eller for eksempel at hvis du abonnerer på nyhetsbrevet deres får du 10 % rabatt på et kjøp.

Å gjøre det på denne måten er en smart måte for bedrifter å raskt konvertere kunder både til deres nettside, men også til deres nyhetsbrev. Sjansen er da at når disse kundene har fullført kjøpet vil de også komme tilbake og det er også veldig enkelt å kommunisere med dem i fremtiden fordi de allerede har «meldt seg på».

Hvordan lager du din egen rabattkode?

For å begynne å bruke rabattkodefunksjonen i Rule trenger du bare å laste opp en tekstfil som inneholder disse rabattkodene. Når rabattkodene er lastet opp i Rule er det bare å komme i gang og begynne å lage vakre utsendelser som du inkluderer disse kodene i. Dine kunder velger på sin side helt fritt hva de vil kjøpe, når de vil gjøre det og hvem det skal leveres til, via hvilken leveringsmåte.

Les mer om rabattkoder i vår kunnskapsbank !

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
Martech

Forståelse av martech og dens rolle i fremtidens markedsføring: et dypdykk

I Rule ser vi hver dag hvordan den digitale verden endrer og utvikler seg. Et begrep som ofte dukker opp i disse diskusjonene, er «martech». ...
Read More
alla hjärtansdag

Markedsføringstips for Valentinsdagen

Nå er det på tide å brette opp ermene for neste (store) lille ferie – og det er ikke hvilken som helst ferie, men den ...
Read More
nya statistiksidan

Mestr analysen din på en enkel måte – Ny statistikk- og analyseside

I vår dynamiske verden av digital kommunikasjon er det avgjørende å ligge i forkant når det gjelder å forstå kundene dine. Hvordan gjør du det? ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .