fbpx

Hengekøye - Langsiktige kunderelasjoner

Lojale kunder er nøkkelen til suksess, men hvordan bygger du bærekraftige kunderelasjoner?

I e-handelens stadig skiftende klima er det avgjørende at bedriftene henger med. Ved å hele tiden tilpasse deg forbrukernes forventninger og levere en sømløs nettopplevelse kan du skape langsiktige kunderelasjoner. Utfordringen Hengekøye møtte hvor: hvordan de effektivt og lønnsomt kunne begynne å kommunisere med eksisterende og nye kunder.

Utfordring

E-handel er ikke hva det en gang var. På grunn av blant annet utviklet teknologi og tekniske muligheter som fortsetter å komme, møter e-handelsselskaper som Hammock hard konkurranse. E-handelsbedriftene som ikke henger med i den digitale utviklingen og bygger en solid strategi rundt sin digitale kommunikasjon, vil henge etter.

Hammock innså at de brukte unødvendig tid på manuelt arbeid og var på vakt med å teste nye metoder for å bygge kundelojalitet. De ønsket å starte med målrettet markedsføring, automatisere kommunikasjonen og etter hvert sette opp en ny digital strategi. Hvordan ser vi individet i stedet for massen? Hvordan tiltrekker vi gjentatte kjøp? Og hvordan kan vi kommunisere gjennom hvert trinn med kunden? Var noen av Hängmattas grublerier.

Det er veldig enkelt for meg, som jobber med nyhetsbrev, å effektivisere arbeidet mitt ved hjelp av Rule . Det føles flott."

Cathrine Dahlström, CMO, Hengekøye.

Løsning

Hammock var på utkikk etter en brukervennlig plattform som var enkel å komme i gang med. De ønsket å bygge et dypere forhold til kundene sine ved å holde dem oppdatert med relevante nyheter og produkter. Ved hjelp av Rules fleksible Campaign Editor kan Hammock opprette og sende kommunikasjon på kort tid.

En måte for bedriften å behandle og bygge videre på kunderelasjoner er gjennom målrettet kommunikasjon via Rules Marketing Automation programvare. Ved hjelp av MA kan selskapet kommunisere med kunder på hvert trinn og lage et belønningssystem for lojale kunder. Ved å bruke Rules kundeklubbfunksjon kan Hammock tiltrekke seg salg fra lojale kunder og til slutt bygge strategier for å tiltrekke tilbake inaktive kunder.

Vi kan se at en stor del av salget vårt går gjennom Rule og ser det som utrolig viktig å samle nyhetsbrevabonnenter, da det går så bra. Hvis vi stoppet utsendelsene våre, ville det påvirke salget vårt enormt.

Cathrine Dahlström, CMO, Hengekøye.

Resultater

Hammock har skapt struktur og rutine rundt sin digitale kommunikasjon. De kan se en høy åpningsrate og konvertering på utsendelsene sine, noe som er fordi de lager interessant og tilpasset innhold basert på kundesegmenter. Selskapet har funnet en god balanse mellom å opprettholde en verdifull dialog med sine kunder og ikke bombardere dem med generiske masse-e-poster.

Gjennom en utviklet kobling til Google Analytics og detaljert sanntidsstatistikk kan bedriften enkelt følge resultater. Hammock har identifisert at en stor del av selskapets salg går gjennom Rule og legger vekt på å utvide sine abonnenter. Det er bevist at det er mer lønnsomt for selskapet å investere i en kommunikasjonsplattform sammenlignet med annonsering i sosiale medier. Hammock har laget en bærekraftig strategi for å bygge langsiktige kunderelasjoner og vil i fremtiden skape relevant kommunikasjon for hele kundesyklusen.

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .