fbpx

Leveringssikkerhet i Rule

Unngå å havne i søppelkurven – se gjennom leveringssikkerheten din

For at Rule skal sende ut e-poster i organisasjonens (domenets) navn, kreves autentisering. For å sikre at kampanjene dine blir levert og mottatt på riktig måte av abonnentene dine, bør du nøye gjennomgå leveringssikkerhetsinnstillingene. SPF, DKIM og DMARC er autentiseringer som øker leveringssikkerheten til e-postene dine. Jo flere tiltak som gjøres for å maksimere at e-posten når ønsket mottakers innboks, jo større er sjansen for at e-posten din fører til konvertering og økt salg.

Hva er SPF?

SPF står for Sender Policy Frameworkk og er en type sikkerhetsmekanisme som er opprettet for å forhindre at feil personer sender e-post i ditt navn. Det mekanismen handler om er rett og slett kommunikasjon mellom din og mottakerens e-postserver. Hvis du ikke har satt SPF på DNS-serveren din, vil ikke mottakerens DNS-server vite at e-posten ble sendt fra deg. SPF definerer hvilke IP-adresser og e-postservere som kan brukes til å sende e-post fra ditt domene.

Hva er DKIM?

DKIM står for DomainKeys Identified Mail og er en e-postautentiseringsteknologi, som bekrefter at en melding ble sendt fra en legitim bruker av en e-postadresse Teknologien til DKIM er utviklet for å forhindre e-postforfalskning eller såkalt spoofing (kommunikasjon sendt fra en ukjent kilde som er forkledd som en kilde kjent for mottakeren). DKIM legger til mange «gode» SPAM-poengfordeler til e-posten din og vil dermed forbedre leveringssikkerheten betydelig.

Hva er DMARC?

DMARC står for Domain based message authentication, Reporting & Conformance og er en teknologi som kan bekrefte innkommende e-post ved å autentisere en brukers domene. DMARC gjør det enklere for esp (leverandører av e-posttjenester) som Gmail og Outlook å forhindre fiendtlig e-postpraksis som domene «forfalskning” for å prøve å få tilgang til mottakerens personopplysninger. Du kan beskytte merkevaren din ved å bruke DMARC ved å hindre uautoriserte kilder i å sende e-post fra domenet ditt. På denne måten hjelper du e-postøkosystemet med å etablere en konsistent policy for meldinger som ikke blir autentisert, og kommunikasjonen din blir sikrere og mer pålitelig.

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .