fbpx

Hvordan kan jeg forbedre leveringen av e-postene mine?

Hva menes med leveringsfrekvens?

Leveringshastigheten symboliserer hastigheten som e-poster faktisk når abonnentenes innbokser med. I del 1 av bloggserien vår om utlevering av post gir vi deg tips om tiltak du som bruker kan gjøre for å forbedre leveringsfrekvensen på utsendelser og nå flere innbokser. Noe som selvfølgelig er topp prioritet innen e-postmarkedsføring. Ikke vær redd for at det blir for teknisk – vi har prøvd å gjøre informasjonen nedenfor så lett å ta til seg som mulig!

E-postleverandører som Gmail og Outlook kommer stadig opp med nye måter å holde spam ute av brukernes innboks. Når du sender en e-post, vil de bekrefte at den faktisk er lovlig og kommer fra kilden som hevdes. Her har vi samlet punkter du bør vurdere for å øke leveringsfrekvensen på e-postene dine:

  • Koble til e-postdomenet ditt

Få hjelp fra IT-avdelingen eller domeneleverandøren din til å konfigurere Sender Policy Framework (SPF) og koble e-postdomenet ditt til Rule . Med SPF på plass avgjør domenet ditt hvem som har rett til å bruke domenet som avsender.

Ved å legge til noen poster på domenenavnserveren din bekrefter du at du eier e-postdomenet du bruker med Rule . Dette gjør at e-postene dine ser mer autentiske ut for e-postfiltre (filtre som brukes til å sortere ut spam) og reduserer sjansen for at den blir klassifisert som spam.

Les mer om hvordan du kan se om SPF er på plass og hvordan du setter den opp her .

  • Aktiver dobbel påmelding

Hvordan du samler inn e-postadresser har stor innvirkning på leveringsfrekvensen. En optimal opt-in prosess sikrer at e-postlisten din er full av engasjerte brukere. Hvis du sender e-post til folk som ikke var klar over eller ikke godtok å motta meldinger fra deg, vil de merke utsendelsene dine som spam og Internett-leverandører vil da mistenke at du spammer alle på listen din (selv de som faktisk ønsker å motta din post!).

Vi anbefaler å bruke double Opt-in, som betyr to verifikasjoner for brukeren. Kontakter som fyller ut et skjema vil da motta en oppfølgings-e-post med en bekreftelseslenke for å bekrefte abonnementet. Dette ekstra trinnet hjelper deg med å unngå falske eller feilstavede e-postadresser og øker sjansen for at eventuelle nye kontakter som legges til i medlemslistene dine, blir aktivt engasjert i fremtidig innhold.

Les mer om hvordan du setter opp Rule doble påmeldingsskjema her.

  • Skriv emnelinjer av typen «ikke-søppelpost».

Emnelinjene dine er viktige deler av innholdet som til slutt vil avgjøre om en mottaker åpner e-postene dine. Selv om Internett-leverandører fortsetter å bli mer sofistikerte i sine filtreringssystemer, (filtrering av spam) og visse fraser ikke nødvendigvis vil sette deg i søppelpostkassen automatisk, er det lurt å unngå å bruke vanlige «spam»-fraser generelt.

For eksempel:

Risikofritt!

Gratis!!!

Slett gjelden din enkelt!

Det er ingen definitiv regel eller ord som, hvis de unngås, vil garantere deg en plass i innboksen. Mange legitime e-poster kan inneholde ordene ovenfor, men når du skriver emnelinjene dine, fokuser på den genuine verdien av meldingen uten å virke påtrengende eller salgsfremmende.

  • Tilby valg

Når dine potensielle abonnenter har klikket for å abonnere, tilbyr du to forskjellige alternativer, for eksempel ett for abonnenter som kun ønsker å motta nyhetsbrev, og ett for de som ønsker å motta kampanjer og nyhetsbrev. Eller implementer for eksempel to forskjellige registreringsskjemaer. Ett skjema for medlemmer som ikke ønsker å motta utsendelser veldig ofte og et annet for medlemmer som ønsker å motta alle dine utsendelser, dvs. ofte! Slik at de kan bestemme hvor ofte de vil motta e-poster fra merkevaren din. Hvis du lager forskjellige varianter, bidrar du til å holde dem glade, noe som sannsynligvis vil føre til bedre engasjement generelt (dette blir da lagt merke til av ISP-ene).

  • Ikke bruk personlige e-postadresser som avsendere

Utsendelsene dine må representere merkevaren din fullt ut. Så det er ikke nødvendig å sende e-post fra din personlige Gmail-adresse. Grunnen er enkel: En Gmail-adresse er en personlig e-postadresse. Dette betyr at e-postkampanjen din sannsynligvis vil bli betraktet som spam av de ulike filtrene som brukes av e-postleverandører. Med andre ord: Den blir ikke levert. Bruk derfor en profesjonell e-postadresse, fra et domenenavn som er gjenkjent av mottakerne!

  • Ikke kjøp e-postlistene dine!

Det kan være fristende å raskt og enkelt utvide medlemsmassen din ved å kjøpe ferdige e-postlister, men dette er en veldig dårlig idé.

Det er fordi personene på den listen ikke har valgt å motta e-postene dine, så det er en ganske god sjanse for at når de blir sendt, vil de umiddelbart merke det som spam. Selv nå, med GDPR som snart skal rulles ut, er hovedfokuset at mottakerne må ha gitt aktivt samtykke.

Ikke kjøp lister

Les mer om GDPR og Rule forpliktelser her.

  • Rydd opp i listen regelmessig

Jo lenger du beholder inaktive og ubrukte brukere på e-postlisten din, desto mer risikerer du å skade omdømmet og leveringshastigheten.

Ved å tilby en oversiktlig og enkel måte for brukere å melde seg ut av e-postene dine og ved å automatisere en prosess hvor du jevnlig rydder og går gjennom medlemslistene basert på statistikk, øker du leveringsfrekvensen på e-postene dine på lang sikt. Fokuset bør selvsagt være på å kommunisere med de som har vist interesse og aktivt engasjerer seg i e-postene dine.

  • Analyser e-poststatistikken din

Etter utsendelse er det veldig greit å være oppmerksom på statistikken som tilbys av Rule . Statistikken inneholder informasjon som hjelper deg med å identifisere potensielle problemer med levering.

Hvis for mange e-poster spretter, det vil si høy fluktfrekvens, kan dette tyde på en utdatert/ikke oppdatert medlemsliste og medlemsdata, noe som kan være et tegn på at det er på tide å rydde opp i listene. Spam-flagging, der mottakere merker e-postene dine som spam, påvirker også leveringshastigheten for e-post.

Les mer om hvordan du leser e-poststatistikk her.

Vi hjelper deg selvfølgelig med å nå mottakernes innbokser, men det er én ting felles arbeid og sammen sørger vi for at du har høy leveringsfrekvens på e-postene dine. Våre servere har et godt rykte hos internettleverandører og vi leverer i dag e-post til flere av Sveriges største bedrifter og organisasjoner, men dersom du som bruker ikke følger disse punktene ovenfor, kan det være vanskelig å maksimere leveringen og i sin tur, konvertering av dine utsendelser.

I neste blogginnlegg vil vi ta for oss eksterne faktorer som kan skape leveringskøer i e-postklienter og trinn vi tar for å bidra til at e-post når mottakerne.

Ta kontakt med support@rule.se med spørsmål eller bekymringer om det du har lest ovenfor.

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
black friday automationer

Black Friday-automatiseringene som er avgjørende for salget ditt

Som du vet er Black Friday en av årets travleste shoppingperioder og det vil være helt avgjørende for salget ditt at nettsiden og kommunikasjonen er ...
Read More
Black Friday 2024

Forberedelser i Rule for Black Friday

Nå er tiden inne for å begynne å bli inspirert, planlegge og forberede en lønnsom Black Friday- strategi for e-postmarkedsføring . Med dette innlegget ønsker ...
Read More
kundrelationer

Hvordan bygge sterke kunderelasjoner

Å bygge og pleie sterke kunderelasjoner er avgjørende for en bedrifts suksess. Kunderelasjoner handler ikke bare om å selge et produkt eller en tjeneste, men ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .