fbpx

Designtips for nyhetsbrevmaler

Ting du bør vurdere når du designer e-postmaler

Å oppnå den fine og perfekte utsendelsen kan virke som en enkel ting, men på grunn av varierende CSS-støtte i forskjellige e-postklienter, kan det være greit å være klar over noen detaljer før du begynner å designe nyhetsbrev. For å få utsendelsen til å fungere så godt som mulig i så mange e-postklienter og enheter som mulig, er designtipsene våre for nyhetsbrevmaler verdt å vurdere. La deg inspirere av annerledes eksempler på nyhetsbrev , nyhetsbrevtips og hvordan du kan formidle den samme unike og stilige følelsen som på nettsiden din, i utsendelsene dine.

Når du blir kunde hos Rule får du en gratis mal for å sende nyhetsbrev . Du designer malen etter ønsket merkevarebygging og layout. Vi sørger da for å skape et så godt resultat som mulig etter de tekniske forholdene. Hvis du da ønsker å gjøre endringer i grunnmalen din, eller ønsker flere maler, ordner vi det på et blunk. Mulighetene med nyhetsbrevmaler er mange og de kan enkelt tilpasses høytider og spesifikke anledninger om ønskelig. Les mer om tips om maler i innlegget Finnes det den perfekte e-postmalen?

  • Ønsker du en tilpasset nyhetsbrevmal fra oss er det fint om vi får grunnlaget som et Figma-prosjekt. Dette lar oss trekke ut fonter, størrelser og marger direkte fra bakgrunnen. Det er også mulig å starte fra vårt Photoshop-mal hvis du foretrekker det.
  • Maksimal bredde på nyhetsbrevet ditt bør ikke overstige 660 piksler. Da fungerer det bra i alle mailklienter.
  • For at bilder skal se bra ut i mindre enheter, er det bra om de har en maksimal bredde på 640 piksler.
  • Bare standard nettfonter som Times New Roman, Arial og Verdana støttes i tekst. Den kan brukes for eksempel Google Fonts men støtten er ikke 100 %. les mer om nettsikre skrifter .
  • Siden malene er laget i tabeller er det greit å ta utgangspunkt i et rutenett, hvor hver blokk passer uavhengig av blokken over eller under.
  • De fleste e-postklienter er ikke kompatible med bakgrunnsbilder, så bruk bakgrunnsfarger i stedet.
  • Støtte for video i e-post er begrenset og risikoen for at utsendelsen din blir klassifisert som spam øker hvis den inneholder Flash og/eller JavaScript. Bruk i stedet et animert gif-bilde eller koble et bilde på videospilleren til videoen. For et detaljert eksempel, se vårt blogginnlegg om video i nyhetsbrev.
  • Husk at CSS3- og HTML5-elementer som border-radius, box-shadow eller @font face ikke er allment støttet.
  • Tekst og bilder som er lagt over et annet bilde, fungerer ikke.
  • De fleste e-postklienter blokkerer automatisk bilder og erstatter dem med en tom boks. Så når du laster opp bilder til utsendelsen, ikke glem å sette en alt-tekst på bildet slik at den eventuelt tomme boksen får en beskrivende tekst.
  • Ikke la abonnentene dine laste opp store e-poster. Vurder derfor størrelsen på bildene. Noen få 100kb per bilde er optimalt.

Drive engasjement og vekst gjennom smart kommunikasjon

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .