fbpx

Design og andre tips for å øke engasjementet, del 1

Tips til hvordan du kan forbedre nyhetsbrevene dine

Siden 51 % av mottakerne melder seg av nyhetsbrev som ikke ser bra ut, har du ikke råd til å neglisjere nyhetsbrevdesignet ditt.

Mange bedrifter fokuserer på å få åpnet e-postene sine, men når e-posten din er åpnet, står du overfor en annen utfordring: å få abonnenter til å engasjere seg i innholdet ditt og klikke på koblingene til tilbudene dine. Nyhetsbrevdesign spiller en stor rolle i den prosessen.

Det som fungerer best ved bruk av maler er en kolonne med maksimal bredde på 600px. Den gode nyheten er at hvis du bruker en profesjonell e-postleverandør som Rule , er malene allerede kompatible med anbefalte designspesifikasjoner. Siden mer enn halvparten av alle e-poster åpnes på mobile enheter, er det viktig å bruke nyhetsbrevmaler som er responsive, dvs. endre størrelse på bilder og tekst i henhold til skjermen de vises på. Rule bygger alltid maler med dette i tankene.

Vis frem merkevaren din

Ideelt sett vil nyhetsbrevet ditt se ut som om det er en del av merkevaren din. Dette betyr at du vil inkludere logoen din og andre detaljer som du bruker på andre kanaler. Det hjelper mottakerne å gjenkjenne deg, noe som øker tilliten og dermed engasjementet. For abonnenter er konsistens nøkkelen, så det er viktig at maldesignen gjenspeiler det. Bruk for eksempel samme design for samme type e-post, slik at mottakeren vet hva han kan forvente.

Avsenderen betyr noe

Vi ser fortsatt mange selskaper som bruker en noreply-adresse. Å sende e-posten din fra en gjenkjennelig og personlig avsender vil hjelpe deg med å bygge tillit hos mottakerne. Vi vet med sikkerhet at det å signere e-poster fra en person tilknyttet selskapet, eller bruke en e-postadresse med et ekte firmanavn, forbedrer tilliten. Når du bruker en ekte e-postadresse i stedet for en noreply-adresse, kan abonnenter svare på e-posten din, noe som er bra for avsenderens omdømme og fremtidig e-postlevering.

Hold fontene under kontroll

Fontene du velger kan ha stor innvirkning på hvordan nyhetsbrevet ditt oppfattes. Fordi e-poster varierer mellom ulike e-postklienter og nettlesere, er det beste alternativet for et konsistent utseende å holde seg til nettsikre skrifter. Et annet poeng å vurdere er å ikke bruke for mange forskjellige fonter (less is more). Du trenger overskrift og tekstfonter, og eventuelt en ekstra font for sporadiske kontraster. Hvis du allerede bruker visse fonter som en del av merkevarebyggingen din, hold den konsistent og bruk de samme skriftene i nyhetsbrevet. Dette hjelper merkekjennskapen.

Farger er viktige

Farge er en viktig del av nyhetsbrevdesign. Selv om du ønsker å være tro mot merkevaren din, kan du bruke farger for å skape en viss stemning. Mens logoen din forblir den samme, kan du bruke sesongbilder og farger i nyhetsbrevet. Dette kan oppmuntre abonnentene dine til å foreta et kjøp basert på følelser knyttet til bestemte farger. Les mer om psykologien bak farge i e-postmarkedsføring .

Nedenfor finner du bilder av stilige nyhetsbrev for å gi deg ytterligere inspirasjon. I del 2 av tips for å forbedre din e-postmarkedsføring del 2, gir vi deg flere verdifulle tips for å forbedre nyhetsbrevene dine og øke engasjementet til mottakerne.

forbedre nyhetsbrevene dine
forbedre nyhetsbrevene dine
forbedre nyhetsbrevene dine

Kom i gang med Rule i dag, helt gratis i ubegrenset tid.

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
RCS meddelanden

RCS-melding – Alt du trenger å vite

Ryktene sier at Apple snart vil lansere støtte for RCS (Rich Communication Services) i sin nye iOS-oppdatering, noe som vil innebære en betydelig utvikling innen ...
Read More
kundresan

Hva er kundereisen?

Kundereisen er den prosessen en kunde går gjennom fra første kontakt med en bedrift eller et produkt til de blir en lojal kunde. Det er ...
Read More
segment

Effektiv kundesegmentering – hvordan du definerer kundesegmentet ditt

I dag er kundesegmentering et uunnværlig verktøy for bedrifter som ønsker å optimalisere markedsføringsstrategiene sine og forbedre kundeopplevelsen. Ved å forstå og analysere ulike kundesegmenter ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .