fbpx

Slik får du nyhetsbrevet til å lande i hovedfanen i Gmail

Mange av kundene våre har kontaktet oss og lurer på hvordan Gmails nye innboks vil påvirke deres e-postmarkedsføring. Vi tenkte derfor raskt å finne ut hva som har endret seg og hvordan vi best kan takle problemet. De siste månedene har Gmail dermed rullet ut en oppdatering som automatisk sorterer og organiserer innboksens post under tre faner.

  • Primær – E-post fra andre personer.
  • Sosialt – Oppdateringer fra sosiale nettverk som Facebook, LinkedIn etc.
  • Kampanjer – Nyhetsbrev og annen type markedsføring.

Under hvilken fane vil du havne?

Det er mye diskutert hvordan markedsførere bør tilnærme seg dette. Noen mener det er bra at eposten havner under fanen kampanjer slik at mottakerne i fred kan lese nyhetsbrev etc. Andre mener det ville vært bedre om e-posten deres havnet rett under hovedfanen. Det er fortsatt for tidlig å trekke noen større konklusjoner, men til syvende og sist kan ingen andre enn du bestemme hvordan det faktisk påvirker kampanjene og konverteringsfrekvensene dine.

Gjør dette for at e-postene dine skal havne under hovedfanen

Det er bare én sikker måte. Få mottakerne til å handle og legg dem der selv. Oppmuntre dem med en tydelig e-post til å gjøre dette. Benytt anledningen til å gjøre det sammen med et godt tilbud eller noe ekstra for å vise at e-postene dine faktisk fortjener sin plass under primærfanen.

Hvis noen av abonnentene dine som bruker Gmail automatisk flytter nyhetsbrevet til hovedfanen, vil de få en forespørsel om de vil at alle e-postene dine skal havne der. Det er da viktig at mottakeren svarer ja på spørsmålet, slik at det også gjelder fremtidige eposter.

Alternativ 1: Mottakeren drar og slipper e-posten over hovedfanen.

Alternativ 2: Mottakeren høyreklikker på e-posten og flytter den til hovedfanen.

Alternativ 3: Inviter abonnentene dine til å legge deg til som kontakt. Da vil ditt nyhetsbrev mest sannsynlig havne under primærfanen, dit du vil at de skal gå for å unngå å bli klassifisert som spam.

Har du spørsmål eller bekymringer om hvordan det påvirker kampanjene dine? Kontakt oss! Har du ennå ikke en Rule konto og ønsker å komme i gang med digital kommunikasjon? Kom i gang med Rule i dag, helt gratis i ubegrenset tid. .

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
RCS meddelanden

RCS-melding – Alt du trenger å vite

Ryktene sier at Apple snart vil lansere støtte for RCS (Rich Communication Services) i sin nye iOS-oppdatering, noe som vil innebære en betydelig utvikling innen ...
Read More
kundresan

Hva er kundereisen?

Kundereisen er den prosessen en kunde går gjennom fra første kontakt med en bedrift eller et produkt til de blir en lojal kunde. Det er ...
Read More
segment

Effektiv kundesegmentering – hvordan du definerer kundesegmentet ditt

I dag er kundesegmentering et uunnværlig verktøy for bedrifter som ønsker å optimalisere markedsføringsstrategiene sine og forbedre kundeopplevelsen. Ved å forstå og analysere ulike kundesegmenter ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .