Pricerunner – Personlig tilpasset og relevant innhold
PriceRunner økte åpningsraten for utsendelser med 51 %, CTR med 28 % og reduserte antallet avmeldinger med 53 % ved å levere relevant innhold til kundene deres.
Utviklingen innen digital kommunikasjon har gjort at bedrifter nå, mer enn noen gang, konkurrerer mot hverandre for å få kundens oppmerksomhet. Kundene er nå mer kresne enn noen gang når det gjelder innholdet de velger å ta del i og produktene de velger å investere i. Sveriges største prissammenligningstjeneste PriceRunner sto overfor en utfordring: De ønsket å øke kommunikasjonen med kundene sine, uten å overøse kundene med irrelevante tilbud. Spesielt i viktige høytider som Black Friday hvor det er spesielt viktig å fange kundens oppmerksomhet. PriceRunner innså at ved hjelp av relevant og personlig tilpasset innhold kunne de øke sin digitale kommunikasjon og i stedet kommunisere med riktig innhold til rett tid.
Utfordring
PriceRunner følte seg begrenset i deres tidligere digitale plattform. Før store kjøp fester som Black Friday , PriceRunner følte at de trengte å bruke en mer fleksibel kommunikasjonsplattform. De har tidligere sett stor suksess med bruk av e-postmarkedsføring og innsett fra et strategisk perspektiv at de vil fortsette å investere i å utvikle sin e-postmarkedsføringsstrategi. PriceRunner innså også at et annet viktig skritt var å begynne å levere personlig tilpasset og relevant innhold til sine kunder. De så en utfordring i hvordan de kunne øke den digitale kommunikasjonen med kundene sine, uten å miste relevansen i markedsføringen.
PriceRunners mål i fremtiden og i forkant av shoppingfester som Black Friday, er å være en naturlig del av kundens netthandelsreise. For å nå dette målet innså de at de måtte bli sett på rett sted, til rett tid, og levere rett innhold. Før og under store salgsarrangementer som Black Friday, fortsetter PriceRunner å ønske at nettforbrukere tar det som en selvfølge å sjekke kampanjene og finne ut om tilbudet er så bra som det ser ut til.
Vi ønsket å skalere opp arbeidet med e-postkommunikasjon og innså at vår tidligere leverandør ikke var fleksibel nok for våre visjoner. Spesielt under Black Friday-salgsarrangementet innså vi at den eksisterende leverandøren ikke var opp til målet."
Ponthus Blomquist, Direkte kommunikasjonsleder, PriceRunner
Løsning
PriceRunner bestemte seg for å investere i en plattform kjent for å tilby smarte kommunikasjonsløsninger, for selskaper som ønsker å ta sin digitale strategi til neste nivå. De trengte en brukervennlig plattform med avanserte personaliserings- og segmenteringsmuligheter. Selskapet måtte også begynne å jobbe på en jevnere, mer effektiv og mer datadrevet måte med sin digitale kommunikasjon. Ved å bruke Rules filtersegmentering og Marketing Automation kan PrisRunner nå levere personlig tilpasset og målrettet innhold til sine kunder, akkurat som ønsket.
PriceRunner har begynt å kommunisere mer og samtidig levere verdifullt innhold til sine kunder. Pricerunner jobber for å være top-of-mind før store shoppingbegivenheter som Black Friday og Black Week, ved å trappe opp kommunikasjonen og opprettholde en høy e-postfrekvens. Dette uten å miste relevansen som skal leveres til hver enkelt kunde. Nøkkelen til vellykket e-postmarkedsføring, spesielt i høytider som Black Friday, er å opprettholde kundeengasjement ved å bruke en smart kommunikasjonsstrategi, akkurat som PriceRunner.
Resultater
PriceRunner har registrert en høy åpningsrate, konvertering og høyt engasjement på sin digitale kommunikasjon via Rule . De har funnet en god balanse mellom tilbakevendende temaer og nytt innhold. Under store begivenheter som Black Week planlegger PriceRunner å øke utsendelsesfrekvensen betraktelig og å kommunisere hver dag. PriceRunner mener de nå har funnet en plattform som møter de høye kravene til tilpassede kundeopplevelser, som for eksempel Black Week-markedsføringen innebærer.
Siden PriceRunner tok i bruk Rule 2019 har åpningsraten for selskapets utsendelser økt med 51 %, klikkfrekvensen har økt med 28 % og antall avmeldinger har gått ned med 53 %.
51%
Høyere åpningsrate på utsendelser
28%
Høyere CTR
53%
Reduserte kanselleringer
PriceRunner mener det er viktig å kunne måle og påvirke den langsiktige verdien av sin e-postmarkedsføring. Ved å bruke Rules kobling til Google Analytics følger Price Runner hans fremgang og resultater direkte i Rule og får en oversikt over resultatene i sin Google Analytics-konto. PriceRunner har sett forbedrede KPIer knyttet til utsendelsene deres siden de begynte å bruke Rule . Det PriceRunner anser for å ha skapt særlig verdi er Rules automatiserte A/B-testing og muligheten for tilpassede og personaliserte seksjoner i sine utsendelser.