fbpx
Sandqvist

Sømløse kundeopplevelser med omnikanal

Hvordan Sandqvist forbedret kundeopplevelsen og inntektene med omnikanal

Mønsteret er tydelig: Bedrifter som investerer i sømløse handleopplevelser er de mest suksessrike i bransjen. Omnikanal er basert på at kundeopplevelsen skal være så konsistent som mulig, i alle kanaler. Utviklingen er drevet av forbrukerens krav om en sammenvevd, hyggelig og personlig interaksjon med merkevaren, gjennom hele kundereisen. De forventer at hver interaksjon fører jevnt til den neste, selv om den er på en ny plattform. Les om hvordan Sandqvist , ved å bruke Rule og en sammenkobling av eksisterende systemer i fysiske butikker og online, forbedret kundeopplevelsen og inntektene med omnikanal.

Utfordring

Sandqvist ble grunnlagt i 2004 i Sverige. De skandinaviske røttene er grunnlaget for det selskapet setter høyest; bærekraft og omsorg for miljøet, kvalitetsmaterialer og nøye gjennomtenkt skandinavisk design. Etter hvert som selskapet, kundeklubben og salgskanalene vokste, innså Sandqvist behovet for en omnikanalstrategi – et sømløst samspill mellom den fysiske og digitale handelen. Sandqvists visjon var å levere en enhetlig merkevareopplevelse til kundene – ved hvert kontaktpunkt, uavhengig av kanal.

Løsning

Ettersom omnikanalkunder har en tendens til å handle mer på nettet og for større beløp, erkjente Sandqvist potensialet til en digitalt sammenvevd satsning. Av koble til deres eksisterende e-handelsplattform Centra , den omfattende løsningen for smart digital kommunikasjon: Rule og med Sitoo kassasystem og Unified Commerce Platform, kan du begynne å bruke dyp kundeinnsikt. For å forbedre handleopplevelsen, bygge kundelojalitet og øke nettsalget, var Sandqvists løsning å implementere en bærekraftig omnikanalstrategi.

Omnikanalvisjonen var å skape enhetlige kundebilder , der alle kundens interaksjoner med selskapet ble lagret i ett system. Ved å kombinere produkt- og ordreinnsikt hentet på stedet med data fra den fysiske butikken, håpet Sandqvist å levere en sømløs og personlig merkevareopplevelse.

Sandqvist-omnikanal

«Vi begynte å bruke Rule for flere år siden for vår digitale kommunikasjon. Takket være den fullstendige koblingen mellom Rule og Sitoo POS, klarte vi jevnt å forbedre handleopplevelsen med en strategi der omnikanal er helt i fokus.» 

Antonia Enhörning, driftssjef for detaljhandel, Sandqvist

Resultater

+ 21 % i antall nye medlemmer

Siden Sandqvist implementerte omnikanalstrategien har selskapet sett en økning på 21 % i antall nye kundeklubbmedlemmer og en økning i den totale digitale virksomheten. Etter regler Marketing Automation verktøy og automatiserte utsendelser, er det nå en automatisk kundebehandling på plass. Hvor du sender relevante tilbud og kommunikasjon basert ikke bare på registrerte kjøp via Sitoo kassasystem, men også på grunn av innsamlet kundeinnsikt fra alle kontaktkanaler.

"At vi nå har fått et mer detaljert kundesyn og bedre kan tilpasse og skreddersy kommunikasjonen med våre kunder har betydd økt salg, medlemsmasse og merkelojalitet." 

Antonia Enhörning, driftssjef for detaljhandel, Sandqvist

En fremtid med Unified Commerce

Ved å koble sammen eksisterende e-handel, kommunikasjon og kassesystemer har Sandqvist implementert en vellykket omnikanalstrategi. Selskapet har nå som mål å videreutvikle omnikanalopplevelsen og utdype samspillet mellom det fysiske og digitale, med et Unified Commerce-initiativ. Ved å utnytte mulighetene med Rule , Centra og Sitoo fullt ut, må butikkmedarbeidere utstyres med sanntids oppdaterte data vedrørende produktinformasjon, lagersaldo, personlige tilbud, kjøpshistorikk og medlemsnivå. Med Unified Commerce håper Sandqvist å kunne styrke butikkpersonalets evne til å gi en konkurransedyktig kundeopplevelse . Med en bærekraftig digital kommunikasjonsstrategi nå på plass, ønsker Sandqvist å fortsette å forbedre sin kommunikasjon og kundelojalitet. Ved å bruke Rules avanserte digitale løsninger ønsker selskapet å dykke enda dypere inn i sine kundedata og levere ultratilpassede, personlig tilpassede opplevelser, hvert trinn på veien.

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .