fbpx

Black Friday-automatiseringene som er avgjørende for salget ditt

Som du vet er Black Friday en av årets travleste shoppingperioder og det vil være helt avgjørende for salget ditt at nettsiden og kommunikasjonen er klar til å håndtere den økte trafikken. Ved å bruke automatisering ( alias Marketing Automation ) sparer du tid og ressurser samtidig som du leverer en personlig opplevelse for kundene dine. I denne artikkelen skal vi gå gjennom 3 forskjellige automatiseringer vi anbefaler å sette opp før Black Friday, hvilken verdi de fyller og hvordan du setter dem opp. Bli med!

Hvis du vil lese mer om tips til hele Black Friday-strategien din, kan du gjøre det her!

Unik velkomst-e-post for nye abonnenter under Black Friday

All digital kommunikasjon må ha en rød tråd under Black Friday. Allerede på nettsiden kan du skape en følelse av FOMO for potensielle kunder og oppmuntre dem til å melde seg på nyhetsbrevet ditt for å motta unike tilbud i denne travle perioden. Forhåpentligvis får du noen nye kunder i forhold til «vanlige» dager, derfor er det viktig å ønske disse velkommen for å skape et positivt førsteinntrykk.

Du kan bruke denne muligheten til å informere dem om dine kommende Black Friday-tilbud, åpningstider og andre relevante detaljer som kan hjelpe dem med å planlegge kjøpene sine. Det gir også muligheten til å svare på spørsmål eller bekymringer de måtte ha og tilby kundestøtte på et tidlig stadium.

I denne guiden beskriver vi trinn for trinn hvordan du setter opp velkomstautomatiseringen

mail i rule

Fang forlatte vogner med Cart abandonment-post

Forlatt handlekurv, forlatt handlekurv eller handlevogn på gang, kjært barn har mange navn. Ifølge en studie gir opp til 70% av kundene i handlekurvene i 2023. Dette er en flott mulighet til å fange opp disse, for å gjenvinne tapte inntekter og øke konverteringsfrekvensen.

Du kan tilpasse meldingen om forlatt handlekurv til å inkludere informasjon om Black Friday-tilbud, minne om begrenset tilgjengelighet eller tilby kundestøtte om nødvendig. Dette øker sjansen for å fange kundenes oppmerksomhet og overbevise dem om å returnere og gjennomføre kjøpet.

Under Black Friday anbefaler vi å utløse meldinger om forlatt handlekurv relativt tett etter at en kunde har forlatt handlekurven. Dels fordi det er stor konkurranse denne dagen, og fordi vi fortsatt ønsker at kunden skal sitte ved datamaskinen eller telefonen.

mail

Dagens siste utsendelse: Siste sjanse!

I løpet av kampanjedagens siste time kan du kommunisere med kundene som tidligere har vist interesse for tilbudene dine. Mange kunder venter til siste øyeblikk med å ta beslutninger om kjøpene sine. Ved å minne dem på at det er deres siste sjanse til å dra nytte av tilbudene dine, er det mer sannsynlig at de fullfører kjøpet. Å bruke ord som «siste sjanse» og «slutter snart» skaper en følelse av at det haster som kan øke konverteringsfrekvensen. Folk føler seg ofte mer tilbøyelige til å handle når de tror de står i fare for å miste en mulighet. Igjen, FOMO!

Tips: Segmenter bort kundene som allerede har gjort et kjøp i løpet av dagen.

Bunnlinjen:

Med disse tre automatiseringene på plass øker du sjansene for suksess under Black Friday og maksimerer salget. Ved å utnytte mulighetene disse tre utsendelsene gir, kan du bygge sterke kunderelasjoner, redusere forlatte vogner og skape et presserende uttrykk som vil hjelpe deg å nå Black Friday-målene dine.

Trenger du hjelp med Black Friday-strategien din? Ikke nøl med å Kontakt oss. Har du ennå ikke en konto i Rule og ønsker å komme i gang med digital kommunikasjon og e-postmarkedsføring? Utforsk vår nyhetsbrevtjeneste gratis, i ubegrenset tid.

Ikke nok og vil ha flere tips?

Les de andre innleggene våre for å få inspirasjon til Black Friday-strategien din:

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
RCS meddelanden

RCS-melding – Alt du trenger å vite

Ryktene sier at Apple snart vil lansere støtte for RCS (Rich Communication Services) i sin nye iOS-oppdatering, noe som vil innebære en betydelig utvikling innen ...
Read More
kundresan

Hva er kundereisen?

Kundereisen er den prosessen en kunde går gjennom fra første kontakt med en bedrift eller et produkt til de blir en lojal kunde. Det er ...
Read More
segment

Effektiv kundesegmentering – hvordan du definerer kundesegmentet ditt

I dag er kundesegmentering et uunnværlig verktøy for bedrifter som ønsker å optimalisere markedsføringsstrategiene sine og forbedre kundeopplevelsen. Ved å forstå og analysere ulike kundesegmenter ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .