fbpx

Vellykket Black Friday e-postmarkedsføring

For forhandlere er Black Friday en av, om ikke den, største salgsbegivenheten i året. Det er mulighet for å ta igjen tapte inntekter som mange har lidd på grunn av dagens økonomiske situasjon. I dette innlegget deler vi en velprøvd suksessoppskrift for e-postmarkedsføring, som har ført til enorm suksess når det gjelder masseinntekter i løpet av denne enorme høytiden.

Økt salg globalt under Black Friday

Black Friday startet som et endagsarrangement hovedsakelig i USA og har nå vokst til et globalt shoppingmaraton som varer i flere dager. Statistikk viser at det meste av salget genereres på fredag ​​og at interessen er høyest mellom onsdag og lørdag.

I år vil Black Friday offisielt finne sted 24. november, men kick-offen for Black Friday forventes å starte mye tidligere. I begynnelsen av november vil forbrukere begynne å motta informasjon, «hype» og eksklusive tilbud før BF, som en oppvarming til Black Friday.

Salg Global Black Friday

Tidligere Black Friday-data har vist at gjennomsnittssvensken kjøper 4 produkter under Black Friday. Den viste også global statistikk om suksess; en UK økning på 1708% i salg, i Sør-Afrika; 1952 % økning og i Tyskland en 2418 % økning i salget under Black Friday. Men i år kan situasjonen ha endret seg, med tanke på den økonomiske situasjonen i dag, så det er ekstra viktig å skille seg ut med tilbudene dine dersom du ønsker å nå ut til kundene dine og øke salget. Men ikke bekymre deg, i dette innlegget vil vi gå gjennom hvordan du kan gå frem for å nå kundene dine gjennom hele Black Friday-perioden.

Vellykket Black Friday e-postmarkedsføring

E-handlere er klar over de enorme salgsmulighetene som Black Friday gir. Men utfordringen kan ligge i å utarbeide en vellykket strategi for å bygge spenning for den viktige helgen og videre etter Black Friday. Nedenfor deler vi en velprøvd og vellykket e-postmarkedsføringsstrategi – slik at du kan finjustere og optimalisere din nåværende.

Rengjør og varm opp igjen

Før Black Friday må du rydde opp og varme opp kundebasen din. E-postmarkedsføring har utviklet seg og er ikke hva den en gang var. Selv om det fortsatt er potensial for å drive salg gjennom en «urenset» mottakerbase, anbefaler vi ikke å sende ut ustrategiske masseutsendelser til adresser som ikke vil sette pris på kommunikasjonen din.

Før du begynner med dine Black Friday-relaterte utsendelser og kampanjer, er det derfor en god idé å tømme mottakerbasen din. For eksempel fjernede inaktive medlemmer og ugyldige e-postadresser. Ved å ha en «ren» mottakerbase øker du leveranseevnen og sikrer at dine tilbud når de ønskede mottakerne. Les mer om hvordan du kan forberede Rule din i dette innlegget – Forberedelser i Rule for Black Friday !

Før Black Friday er det en god strategi å bygge tillit og sende verdifullt innhold i oppbyggingen til den store begivenheten. Eksempler på å bygge tillit inkluderer å vise hvor høy kundetilfredsheten til merkevaren din er, svare på vanlige kundeservicespørsmål en tid før Black Friday, og konsekvent sende verdifullt innhold som du vet at kundene setter pris på en tid før.

Lag et uimotståelig tilbud

Black Friday-tilbudet ditt må være det aller beste du tilbyr i løpet av året. Det må være vinn/vinn for begge parter.

  1. Tilbudet må være noe kundene dine opplever som uimotståelig.
  2. Tilbudet skal være lønnsomt for selskapet.

Et eksempel på et uimotståelig tilbud brukt under Black Friday er fra et selskap som brukte emnelinjen ‘Få et gavekort verdt 6000 SEK’. Alle ville blitt fristet til å klikke for å åpne den e-posten. Bedriften ga selvfølgelig ikke ut gavekort for sikkerhets skyld, men det var en del av en større lojalitetsstrategi , der beløpet kundene handlet for styrte mengden på gavekortene som ble delt ut.

En rekke e-poster

Den gjennomsnittlige e-postinnboksen, spesielt under Black Friday-helgen, er fylt med e-poster fra selskaper som tilbyr mange forskjellige spennende tilbud og innhold. Det er ikke mulig å sende bare EN e-post under Black Friday og tro at det vil gjøre susen. Du må sende en e-post minst hver dag rundt Black Friday (noen dager før og gjennom helgen, og gjerne en dag etter) for å holde deg øverst i innboksen. Du kan ha den beste emnelinjen som noen gang er laget, men hvis du er nederst i innboksen, er det få som åpner e-posten din.

Nedenfor har vi laget et eksempel på en gjennomtenkt struktur for e-postmarkedsføring under Black Friday og ved hjelp av Marketing Automation kan du automatisere denne prosessen.

1. Teaseren

Lag «hype» før du lanserer dine offisielle Black Friday-tilbud ved å sende såkalt «Teaser-e-post» .

teaser-e-post

2. Offisiell start på tilbudet

Send en e-post morgenen det offisielle tilbudet aktiveres for å fortelle kundene dine at tilbudet er live!

3. Påminnelse e-post

For å overgå fjorårets Black Friday-resultater, må du sende flere e-poster i løpet av Black Friday-helgen. Mange e-handlere har også tilbudet løpende på mandag (Cyber ​​​​Monday).

Følg opp daglig (eller hvorfor ikke to ganger daglig) under høyden av Black Week. Minn dem om ditt uimotståelige tilbud og sluttdatoen for det, for å skape en følelse av at det haster. Selv om du kommuniserer det samme tilbudet, vil du at følelsen, emnelinjen og innholdet skal være forskjellig i hver e-post. Mottakere vil ellers ignorere e-posten din ettersom de tror de allerede har sett e-posten din – Få en hit på dette tidspunktet og salget vil stupe.

Black Friday-påminnelse på e-post

4. Avsluttende e-post

Send e-post til mottakerne på den siste dagen av Black Friday-tilbudet og informer dem om at de bare har 24 timer på seg til å benytte seg av det fantastiske tilbudet.

avsluttende e-post

5. Siste sjanse post

Siste sjanse-e-post er en av de mest verdifulle e-postene bedrifter kan bruke i e-postmarkedsføring. Noen timer før det eksklusive tilbudet forventes avsluttet, er det en god strategi å sende en siste påminnelsesmail. Ved å inkludere en tekst i e-posten din som «slutter om 3 timer!» kan du generere en skikkelig FOMO-følelse hos kundene dine. Frykt for å gå glipp kan føre til en enorm konvertering på e-postkampanjen din.

siste sjanse mail svart fredag

6. Utvidet tilbud

Hvis tilbudet viser eksepsjonelle resultater, kan du utvide tilbudet en dag eller to for å maksimere salget. En e-post med utvidet tilbud sendes best om morgenen neste dag.

Viktig tips for vellykket e-postmarkedsføring under Black Friday

Jobb litt hardere med e-postene dine:

Du konkurrerer mot hundrevis av andre merker som prøver å fange forbrukernes oppmerksomhet! En kampanje i siste liten vil ikke måle seg. E-postinnholdet ditt, både grafisk og tekstmessig, må være førsteklasses med et tydelig handlingsfremmende uttrykk. Slik skiller du deg ut fra mengden i årets største shoppingfest.

Bruk vår egendefinerte Black Friday-mal i Rule

Ja, du hørte riktig! I år har vi laget en Black Friday-mal som er gratis for alle våre kunder å dele og bruke! Denne malen er perfekt for bedrifter å bruke, som ønsker å skille seg ut med Black Friday-tilbudet sitt litt ekstra. Malen kan brukes av alle Rules kunder direkte i plattformen, du finner den i malbiblioteket! Nedenfor kan du se en smakebit på hvordan du kan bruke malen.

Rule blackfriday mall

Å oppsummere:

  1. Sørg for at du har ryddet mottakerbasen for økt leveringsevne.
  2. Ha en klar strategi angående hvem du vil kommunisere med og hvordan du vil kommunisere med dem under Black Friday.
  3. Varm opp mottakerne dine ved å formidle verdifullt innhold der du tar opp ting du synes er viktig for kundene dine i forkant av Black Friday.
  4. Sørg for at du har et uimotståelig tilbud!
  5. Ikke vær redd for å kommunisere mye i løpet av denne ferien.

Som du kan se basert på fjorårets globale Black Friday-resultater, er denne shoppingturen noe å dra full nytte av. Ved å bruke tid på å lage en e-postmarkedsføringsstrategi som er vanskelig å slå under Black Friday, kan du forvente salgstall som er vanskelig å slå.

Trenger du hjelp med strategien for Black Friday? Ikke nøl med å kontakte oss . Har du ikke en konto ennå og ønsker å komme i gang med digital e-postmarkedsføring? Utforsk vår nyhetsbrevtjeneste i ubegrenset tid.

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
kundrelationer

Hvordan bygge sterke kunderelasjoner

Å bygge og pleie sterke kunderelasjoner er avgjørende for en bedrifts suksess. Kunderelasjoner handler ikke bare om å selge et produkt eller en tjeneste, men ...
Read More
api

Hva er et API, og hvordan fungerer det?

API, eller «Application Programming Interface», er et sett med regler og protokoller som gjør det mulig for ulike programmer og systemer å kommunisere med hverandre. ...
Read More
mail i skräpposten

Hvorfor havner e-poster du sender i søppelposten?

At e-postene dine havner i mottakerens søppelpostmappe er et vanlig problem som påvirker åpningsraten og kundeengasjementet. Søppelpostfiltre blir stadig strengere, og selv legitime e-poster kan ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .