Det er på tide å gi ut vår siste del i Brand Style & Identity-serien, og i dag slipper vi vår splitter nye Brand Style-funksjon i Rules-plattformen! En funksjon som gjør det enkelt for våre kunder å tilpasse malene sine i henhold til deres merkevareretningslinjer, helt automatisk. Dette er en funksjon som vårt produkt- og utviklerteam har jobbet med i lang tid, og alle beslutninger som tas i prosessen er basert på tilbakemeldinger og mye forskning. Vår ambisjon er at Rule alltid skal være det smarte valget og nå er det enda en grunn til å velge Rule – vi har markedets skarpeste merkevarestil. Vi møter vår produkteier Filip Gerhamn, som forteller oss om utviklingsprosessen og hvilken verdi Brand Style vil skape for våre kunder.
Kan du fortelle oss litt om den nye Brand Style-funksjonen i Rule ?
Tanken bak Brand Style var at vi ønsker å forkorte tiden fra kontoen din opprettes til den første utsendelsen din går ut. Så, det vi kan forberede på den kontoen, bør vi være i stand til å forberede, slik at vi kan få en fin logo, fargene dine, og så ønsker vi å fylle den inn i malene våre, slik at du egentlig bare kan velge alt og det er for designet for deg.
Hvordan har produktutviklingsprosessen sett ut?
Utviklingsprosessen har vært at vi ønsker å se på nettsiden din og se hva som er logoer, farger osv., og så ønsker vi å lagre den informasjonen for å gi den til deg på kontoen din, men også at du kan oppdatere den selv . Så vi har derfor sett på hvordan vi kan gjøre det på enklest og smartest måte, og så vil du bli møtt av disse grafiske retningslinjene på kontoen din, helt automatisk.
Hva skiller Rules Brand Style fra konkurrentene i markedet?
Rules Brand Style er bygget slik at når du registrerer deg for kontoen din, har vi allerede adressen din. For eksempel hvis jeg registrerer meg med filip@rule.se så ser vi hvor nettsiden er (fordi du registrerer deg med en bedriftsadresse) så kan vi ta den informasjonen og så kan vi hente den automatisk. Så du trenger ikke å laste opp noe, så det er allerede der, fordi du har gitt den informasjonen i e-postadressen din.
Hva er de viktigste funksjonene i funksjonen som kundene vil sette mest pris på?
De viktigste delene er at kundene sparer tid. Vi har eksempler på kunder som var i gang på 5 minutter og gjorde sin første sending. Så vi forkorter både tid og håndspålegging og det er det viktigste. Hvis kunden har et budskap de ønsker å få ut, så bør de få det ut når de ønsker å få det ut.
Kan du dele noen vellykkede testtilfeller om funksjonen?
Suksesssaker her er kunder som har gjennomført hele flyten, uten å ha kontaktet oss og at vi ser det i etterkant. Det er det ultimate beviset på at kunder kan klare seg selv, og bare med viljen til å få ut budskapet deres vil de klare det
Lær hvordan du gjør det praktisk!
Som med alle funksjonene våre, vil det selvfølgelig være en hjelpeartikkel om hvordan du gjør dette i praksis i vår plattform. Få den artikkelen her og kom i gang med å lage vellykket digital kommunikasjon gratis, i dag!
PS! Gikk du glipp av del én av serien vår, kan du lese her om hvorfor det er viktig med en sterk merkeidentitet og del to NoA Ignite om merkevareopplevelser .