fbpx

7 trender innen e-postmarkedsføring for 2018

E-post er fortsatt en av de mest effektive måtene å kommunisere med kundene dine på, og dette vil ikke endre seg i 2018. Statistikk viser at e-post fortsatt er en stor aktør innen innholdsmarkedsføring. I motsetning til sosiale medier , som kan endre algoritmene sine når som helst, har e-post bevist at den er kommet for å bli.

E-postmarkedsføringstrender i 2018 fortsetter på samme måte som i 2017. E-poster vil bli mer automatiserte, inkludere flere videoer, bli mer personlig og mer interaktive.

E-trendene i 2018 faller inn i disse 7 hovedkategoriene:

  • Automasjon
  • Mobilvennlig
  • Video
  • Personlig tilpasning
  • Interaktivitet
  • Personlig innhold
  • Data

Automasjon

Spesielt små bedrifter må begynne å utnytte Marketing Automation hvis de ønsker å være konkurransedyktige. Nøkkelen bak automatisering er at den er designet for å spare bedrifter tid og penger. Det er også knyttet til forbrukeratferd som å fylle ut et skjema eller legge til noe i handlekurven på nettstedet ditt. Dette betyr at en automatisert e-post er 70,5 % større sannsynlighet for å bli åpnet. Det gir informasjon til kundene dine nøyaktig når de trenger det.

Mobilvennlig

Det er stor sjanse for at publikum får tilgang til e-posten deres på smarttelefonen. Dette betyr at det er viktig at e-postene du sender lett kan leses på en mobil enhet. Innen 2018 vil så mange som 80 % av forbrukerne få tilgang til e-posten sin via mobilenheten. Når du vurderer mobilvisning, hold emnelinjene dine korte, innholdet konsist og bruk klare CTAer og engasjerende forhåndstekst. Les mer om tips angående Pre-headers her.

Video

Video kan enkelt konsumeres, spesielt på mobile enheter. Koble til en video i e-posten din (bruk for eksempel et bilde med en avspillingsknapp som en måte å koble til et nettsted der kundene dine kan spille av videoen din), eller bruk en animert GIF.

Personlig tilpasning

Mange upersonlige e-postmeldinger fungerer ikke like effektivt. Tilpass e-poster ved å bruke kundenes navn. E-poster som bruker folks fornavn får flere åpninger enn de som bare sier «Kjære kunde». Det er også en god idé å tilpasse «fra»-delen av e-posten din. Det er viktig å sørge for at det er tydelig hvem e-posten kommer fra. Det er mer sannsynlig at e-poster sendt fra en personlig konto åpnes enn de som sendes fra en «ikke svar»-adresse.

Interaktivitet

Interaktiviteten øker i 2018. Øk engasjementet gjennom quizer, nedtellinger og handlekurvfunksjonalitet i e-postene dine. En annen måte å øke interaktivitet og engasjement på er å sende til lister som faktisk ønsker å høre fra deg, det vil si til lister med høye åpninger.

Data

Våg å eksperimentere og se hva som fungerer best for abonnentene dine. Tirsdager, onsdager og torsdager er de mest populære dagene å sende e-poster på, så det er ikke like sannsynlig at en e-post som sendes på en av disse dagene blir åpnet ettersom abonnentene dine vil bli oversvømmet med e-poster fra andre.

Analyser resultater. Hvis avmelding ser ut til å være en trend, vil du finne ut hva som skjer. Dette gjelder selv om folk ikke åpner e-postene dine.

Definisjonen av spam har endret seg. Det er ikke lenger bare e-poster til folk som ikke har gitt deg tillatelse til å sende dem e-post – det er også e-post som sendes til abonnenter som aldri åpner e-postene dine. Dette kalles gråpost . Avmelding kan faktisk være bra fordi det reduserer sjansene dine for å sende spam og øker sjansene for at abonnentene dine faktisk leser e-postene dine.

Innhold

En annen måte å øke åpningsraten og redusere mengden gråpost du sender, er å sørge for at du sender gode e-poster som kundene ønsker å lese. Tenk på din ideelle kunde og hva de vil vite. Ønsker de tips og triks, personlige historier eller de siste tilbudene? Kanskje de vil ha alle disse tingene. Å kjenne og forstå kundene dine er nøkkelen. En god tommelfingerregel er å sende e-poster som gir kundene 80 % av tiden og reklame de andre 20 %.

Nesten 70 % av forbrukerne har gjort et nettkjøp som et resultat av en e-post eller en e-postmarkedsføringskampanje, så det er absolutt verdt å tenke på e-postmarkedsføringsstrategien din!

Kontakt oss på support@rule.se hvis du ønsker hjelp til å sette opp spennende e-postmarkedsføring for 2018!

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
RCS meddelanden

RCS-melding – Alt du trenger å vite

Ryktene sier at Apple snart vil lansere støtte for RCS (Rich Communication Services) i sin nye iOS-oppdatering, noe som vil innebære en betydelig utvikling innen ...
Read More
kundresan

Hva er kundereisen?

Kundereisen er den prosessen en kunde går gjennom fra første kontakt med en bedrift eller et produkt til de blir en lojal kunde. Det er ...
Read More
segment

Effektiv kundesegmentering – hvordan du definerer kundesegmentet ditt

I dag er kundesegmentering et uunnværlig verktøy for bedrifter som ønsker å optimalisere markedsføringsstrategiene sine og forbedre kundeopplevelsen. Ved å forstå og analysere ulike kundesegmenter ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .