fbpx

Målrett enkeltdeler av nyhetsbrevet i henhold til målgruppen

I stedet for å bombardere alle kundene dine med samme budskap, kan du i Rule tilpasse deler av nyhetsbrevet til en bestemt del av målgruppen din. Vi kaller det Customizing Blocks.

Tilpass Blocks in Rule

Ved å tilpasse blokkene i nyhetsbrevet betyr dette at du kan kontrollere hvilke deler av nyhetsbrevet som skal være synlig for utvalgte deler av din målgruppe, på denne måten kan du matche spesifikke tilbud etter kundenes handlinger og kommunisere mer relevant. Samtidig sparer du tid fordi du slipper å lage mange individuelle nyhetsbrev.

Det er tonnevis av eksempler på når funksjonen kan brukes, og nedenfor lister vi opp noen for å hjelpe deg i gang. Du gjør justeringen enkelt direkte i Rule samtidig som du oppretter kampanjen.

Se eksempelbildet nedenfor for hvor detaljert du kan velge å avgrense individuelle blokker, selv om det er en enkelt knapp eller en større del som inneholder tekst og et bilde.

tilpasningsblokk

Eksempler på når Customize Blocks kan være nyttige:

  • Invitasjoner. Den kan for eksempel brukes til VIP-kvelder, kundeklubbmøter o.l. Grunnoppsettet er at du fullfører et nyhetsbrev og deretter spesifiserer en individuell blokk som kun vises til de spesielt utvalgte. Du bestemmer selv om det skal gjelde en tag eller et filter.

  • Helgekampanje. Du kan velge å gjøre det på flere måter også her, avhengig av hvordan du ønsker å jobbe. Du kan for eksempel lag et filter for de som handlet dagene før lønnen nådde konto eller skille helgekundene og sende tilbud til de resterende kundene i etterkant. Da bruker du en såkalte negativ kode. Da risikerer du ikke å irritere noen som dagen før kampanjen handlet for ordinær pris. Se våre FAQ for detaljer.

  • Rabatttilbud for å belønne lojalitet. For eksempel vises blokker da kun til de kundene som samsvarer med kriteriene for å ha kjøpt produktet tidligere. Dette gjøres enkelt ved å angi et filter som er basert på ordre- og produktdata. Se her hvordan du lager filtre .

  • Ytterligere eksempler på segmentering kan være å filtrere ut de som klikket på en bestemt produktkobling i den siste kampanjen din. Via Kampanjer kan du i tilsendte kampanjer se hvem av kundene som åpnet, klikket osv. Les mer om re-targeting fra tidligere blogginnlegg.

Eksempelbilde under når du velger hvilken del av ens målgruppe som skal se en bestemt blokk. Her er kundene som er i taggen kalt «Nyhetsbrev»:

tilpasset tag

Hvis du ønsker å bestille en workshop om hvordan du kan jobbe med kunde- og markedskommunikasjon ved hjelp av Rule , kontakt oss via sales@rule.se

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
RCS meddelanden

RCS-melding – Alt du trenger å vite

Ryktene sier at Apple snart vil lansere støtte for RCS (Rich Communication Services) i sin nye iOS-oppdatering, noe som vil innebære en betydelig utvikling innen ...
Read More
kundresan

Hva er kundereisen?

Kundereisen er den prosessen en kunde går gjennom fra første kontakt med en bedrift eller et produkt til de blir en lojal kunde. Det er ...
Read More
segment

Effektiv kundesegmentering – hvordan du definerer kundesegmentet ditt

I dag er kundesegmentering et uunnværlig verktøy for bedrifter som ønsker å optimalisere markedsføringsstrategiene sine og forbedre kundeopplevelsen. Ved å forstå og analysere ulike kundesegmenter ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .