fbpx

Tips for å forbedre e-postmarkedsføringen din, del 2

I del 1 av bloggserien vår om hvordan du kan forbedre din e-postmarkedsføring, ga vi deg tips om avsenderadresse, hvordan du kan tenke på bruk av farger og skrifttyper, og litt designinspirasjon. I dette innlegget vil du få flere tips fra oss angående små steg som kan gjøre en virkelig stor forskjell for å forbedre resultatene dine.

Ikke vær redd for mye "White space" i e-postmarkedsføringen din

Strukturen til en god e-post må inneholde mye såkalt mellomrom. Dette for at mottakerne raskt skal kunne skanne informasjonen og ta den inn på den raskeste og beste måten. Hold avsnitt veldig korte, bruk underoverskrifter for å forsterke de viktigste punktene, og bruk punktlister der det er nødvendig. Å gjøre innholdet mindre rotete forbedrer mottakerens opplevelse når de leser e-posten din.

epost markedsføring

Gjenta suksessoppskriften

Når du har opprettet en kampanje eller utsendelse som har vært vellykket, er sjansen ganske stor for at den vil føre til suksess med nye abonnenter. En smart ting her er å sende posten på nytt til de som ikke åpnet e-posten første gang og benytte denne muligheten til å forbedre oppskriften enda et hakk. Poenget er å få mest mulig ut av en kampanje eller utsendelse som allerede har smakt suksess.

Ikke ignorer ALT-feltet i e-postmarkedsføringen din

Noen ganger gjengis e-postbilder ikke riktig. Dette er spesielt tilfellet på smale skjermer som mobil og padde. Med en ALT-tekst som kort beskriver hvert bilde, kan du i det minste formidle ideen bak bildet til de som ikke kan se bildet. En annen positiv egenskap ved å bruke ALT-tekst på bilder er at det øker leveringsevnen, spesielt for Gmail. Det er helt klart verdt å bruke litt ekstra tid på å fylle ut dette feltet når du jobber med bilder i Rule .

ALT-tekst i Rule - E-postmarkedsføring

Fortell en historie

Noen markedsførere hevder at hvis du ikke kan fortelle en god historie, vil du ikke kunne selge noe. I en e-postmarkedsføringssammenheng kan du bruke det ved for eksempel å vise produktet på slutten og først bygge opp et insentiv for å gjøre et bestemt kjøp. Å vekke mottakerens følelser ved å fortelle for eksempel hvorfor et bestemt kjøp er bra før man forteller om det aktuelle produktet er en effektiv måte å selge et produkt på uten å bli oppfattet som «selgende».

Unngå å havne i Gmails tilbud-fane

For noen år siden begynte Gmail å sortere meldinger i henholdsvis Primær- og Tilbud-kurven. Hvis en melding havner i denne kurven, er det lett å gå glipp av e-posten eller avvise den med en gang. Når Gmail filtrerer meldinger, ser de på antall lenker, bilder og om du for eksempel bruker «søppelpost» i e-posten din (Gratis! Vinner! Superviktig! osv.) De ser også på tidligere engasjement med e-postene dine. En handling du kan gjøre for å redusere sannsynligheten er å legge til en enkel setning i velkomst-e-posten din der du inviterer mottakere til å legge til avsenderen i adresseboken deres.

Gmail-kampanjefanen

Vi håper du finner tipsene ovenfor og i del 1 av denne bloggserien verdifulle!

Vil du komme i gang med e- Rule ?

Prøv vår plattform gratis og oppdag hvor enkelt det er å komme i gang med smart kommunikasjon.

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter

Det er ikke for sent å bestille stoppord til Black Friday

Hvordan kan du øke trafikken og salget enda mer under Black Friday? Svaret er, med SMS! SMS Vi er glade for at så mange ...
Read More
epostmarknadsföring exempel

E-postmarkedsføring: eksempler og strategier

E-postmarkedsføring er et av de mest effektive verktøyene for å bygge relasjoner med kunder, øke salget og skape engasjement. Med riktig strategi kan du lage ...
Read More
Leads

Generering av B2B-kundeemner

Å generere leads for B2B-bedrifter er en viktig del av det å drive forretningsutvikling og sikre langsiktig vekst. I motsetning til B2C-leadgenerering krever B2B en ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .