fbpx

Seminar: Fra strategi til resultater

Forleden koordinerte vi sammen med Triggerbee og Leadfront et seminar med fokus på Marketing Automation og hvordan du går fra strategi til resultater. De siste årene har Triggerbee, Rule og Leadfront jobbet med noen av Nordens og Europas raskest voksende selskaper for å hjelpe dem med å sette opp vellykkede strategier for både kortsiktige og langsiktige mål ved hjelp av Marketing Automation.

De vanligste fallgruvene

Stedet for seminaret denne gangen var Bonnier Conference Center og engasjementet før seminaret var enormt. Hele 250 påmeldte markedsførere var interessert i å kickstarte høsten med den nyeste kunnskapen innen digital markedsføring, og langt ut på dagen var det fullsatt seminarrom.

Agendaen for seminaret var at Leadfront innledningsvis snakket om de vanligste fallgruvene når det gjelder implementering av et MA-system. Etter det ga Triggerbee konkrete tips om hvordan du kan bruke nettsiden din, blant annet for å fange opp flere leads klare til å kjøpe, bygge bedre kunderelasjoner og øke salget.

Fra strategi til resultater

Vår egen gründer og administrerende direktør Sam Jahanfar var selvfølgelig også til stede. Han ga et detaljert innblikk i MA og hva du kan gjøre for å begynne å se reelle resultater og maksimere lønnsomheten til MA-investeringen din gjennom disse punktene, blant annet:

  • Arbeid med kundedataene dine

De fleste bedrifter jobber i dag med sine kundedata, men kanskje ikke nødvendigvis de riktige dataene. Her er det viktig å som et første skritt lage en tydelig strategi for hva som er relevant data for akkurat din bedrift og hvordan du bruker den dataen på best mulig måte.

  • Send relevante og målrettede kampanjer

Det vi alltid pusher og maser om her på Rule er selvsagt viktigheten av å sende kampanjer og utsendelser som du nesten vet et bestemt segment vil synes er interessant. Ved først å ha identifisert og jobbet med relevante kundedata, kan du enkelt bruke den til å alltid være et skritt foran i din kommunikasjon.

  • Fokus på hele kundereisen

Vi vet at mange bedrifter har startet med velkomst- og takke-e-poster, men det er bare det aller første steget på en trapp full av uendelige muligheter. Du kan maksimere lønnsomheten og begynne å se sterke positive resultater ved å bygge en strategi og planlegge hvordan du:

  1. Bør fange interessen til potensielle kunder
  2. Deretter konverterer du dem til kunder
  3. Tar konverteringen til neste nivå, dvs. øker den og får kunder til å bli lojale kunder
  4. Hvordan beholde kunden

Vår foredragsholder gikk gjennom punktene og ga konkrete tips om hvordan du kan følge opp kunden før, under og etter kjøpet. Viktigheten av å bruke sine mest aktive kunder som ambassadører for å spre merkevaren i form av «Referral» (Få ambassadører for å spre merkevaren videre) ble også fremhevet.

Seminaret ble avsluttet med en spørretime for foredragsholderne, der spørsmålene strømmet inn og stemningen var på topp. Vi synes det var kjempegøy at så mange ville være med for å både lytte og engasjere seg!

For at du som bedrift skal kunne styre flyten av kundeatferd trenger du systemer som gjør disse flytene mulig. Det trenger ikke bety store investeringer og monstrøse installasjoner å begynne å jobbe med automatisering allerede i dag, det viktigste er som sagt å begynne et sted! Da går du definitivt i riktig retning.

Med Rule som hjørnestein for Marketing Automation er det et stort potensial for å bli både mer effektiv og samtidig nær og relevant i sin kundekommunikasjon, som er nøkkelen i digital kommunikasjon. Koblingen skjer sammen med selskaper som Triggerbee , som analyserer besøk på nettsiden, hva folk så på og hvor de klikket for så å gå videre til å handle, og der skjer overgangen til Rule , som så tar over den kommunikative stafettpinnen .

Forplikte til minne - Conversion Jam 27.9

Etter et meget vellykket seminar håper vi at alle deltakerne tok med seg nyttige arbeidsmetoder og inspirasjon! Vi ser hverandre forhåpentligvis snart igjen ved neste arrangement, som denne gangen blir Conversion Jam den 27. september . Vi kommer snart tilbake med mer informasjon om hvordan du kan sikre deg plass med vår rabatterte billett.

konvertering jam-logo

Noen bilder fra seminaret:

mingle-min
presentasjon
mingling-etter
Fra strategi til resultater
panel

Tidligere
Neste

Kom i gang med Rule i dag, helt gratis i ubegrenset tid.

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
RCS meddelanden

RCS-melding – Alt du trenger å vite

Ryktene sier at Apple snart vil lansere støtte for RCS (Rich Communication Services) i sin nye iOS-oppdatering, noe som vil innebære en betydelig utvikling innen ...
Read More
kundresan

Hva er kundereisen?

Kundereisen er den prosessen en kunde går gjennom fra første kontakt med en bedrift eller et produkt til de blir en lojal kunde. Det er ...
Read More
segment

Effektiv kundesegmentering – hvordan du definerer kundesegmentet ditt

I dag er kundesegmentering et uunnværlig verktøy for bedrifter som ønsker å optimalisere markedsføringsstrategiene sine og forbedre kundeopplevelsen. Ved å forstå og analysere ulike kundesegmenter ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .