fbpx

Unified Commerce: Koble sammen alle punktene i virksomheten din

Hva er Unified Commerce?

Når vi snakker om betydningen av enhetlig handel, sier vi at det er en mulighet til å utvide forretningspotensialet ditt uansett hva du driver med. Unified commerce handler om å bruke teknologiske løsninger for å skape bedre, jevnere interaksjoner, til og med en mer smidig global ekspansjon. Det er det neste naturlige steget i markedsføringsreisen din.

En enhetlig handelsdefinisjon vil si at alt er muligheter skapt av teknologi. Det handler om å koble backend-systemene til kundekanalene dine gjennom én enkelt plattform for å støtte en omnikanalstruktur. På denne måten skaper den et enhetlig eller kollektivt syn på alle styringssystemene dine, produktene og interaksjoner med kunder.

I hovedsak kombinerer en enhetlig handelsplattform alle punktene i virksomheten din. Det betyr at du gjennom ett stykke programvare har en enkelt visning av:

  • Din komplette beholdning.
  • Alle dine kanaler – inkludert nettside og mobil til fysiske butikker og markedsplasser.
  • Dine kunder – deres kjøpshistorikk og personlige data, uansett hvilken kanal de bruker.

Omnikanal og Unified Commerce

Ikke helt det samme, disse to begrepene er heller ikke så forskjellige. Samlet handel er en modnet omnikanal strategi. Hvis du allerede bruker en omnikanalstrategi i markedsføringen din, vil du oppdage at en enhetlig handelsløsning er det neste logiske trinnet for din bedriftsvekst.

Omnikanal er en kundedrevet strategi hvor du selger på tvers av flere kanaler fra fysiske butikker, e-handelsbutikker, nettsider, sosiale medier eller mobil. Målet er å skape en jevnere kundereise. Imidlertid fokuserer omnikanalstrategi og datainnsamling på frontend-systemer. Det du bør være oppmerksom på er at data som samles inn via flere forskjellige metoder kanskje ikke skaper den sømløse kommunikasjonen din bedrift trenger i dagens raskt bevegelige marked.

Det dagens moderne, fremtidsrettede virksomheter ønsker seg er et programvaresystem som kan organisere alle dataene deres og analysere dem. Den kan deretter transformeres til meningsfull og tilgjengelig innsikt. Interessenter kan deretter lede selskapets beslutningstaking og implementere den riktige markedsføringsstrategien for å nå sine fremtidige mål.

Hva er en Unified Commerce-plattform?

Enkelt besvart handler det om å selge fra én plattform. En enhetlig handelsplattform vil inkludere e-handel, m-handel, ordreoppfyllelse, lagerstyring, kundeforholdsadministrasjon (CRM), salgsstedsfunksjoner (POS) – og mye mer. Data fra backend-systemer blir deretter samlet sammen med frontend-systemer for å formulere en enhetlig handelsstrategi.

Én sentralisert plattform vil gi deg en fullstendig oversikt over virksomheten din, slik at du får et fullstendig bilde av dataene du samler inn. Dette gjør deg i sin tur i stand til å yte en bedre service til kundene dine ved å tilpasse virksomheten der det er nødvendig. En enhetlig handelsplattform lar deg ta bedre beslutninger og forberede deg på fremtiden til virksomheten din. En detaljhandelsrapport fra 2020 bemerket at under Covid-19-pandemien, forble 50 % av transaksjonene til forhandlere med enhetlig handel konstant. For de som flyttet på nettet og opprettet en enhetlig e-handelsplattform, økte utgiftene med 40 %.

Unified Commerce og dens komponenter

Systemer

Det sentraliserte systemet – som kombinerer kundevendte og backend-systemer – som du får med enhetlig handel, skaper et enkelt solid fundament. Dette lar deg skalere og tilpasse bedriftens behov. Den reduserte tiden og ressursene du bruker på å administrere flere systemer gir økt driftseffektivitet. Å strømlinjeforme virksomheten din med en enhetlig handelsstrategi gjør det så mye enklere å utvide markedet og gå inn i nye. Du kan også bruke nye teknologier, som mobillommebøker eller endeløse midtganger som lar deg skalere virksomheten din, uansett kanal eller region.

Kanaler

Ved å plassere betalingene dine fra de forskjellige kanalene på én enkelt plattform blir det enklere å:

  • Identifiser sikkert og koble kjøpere på tvers av kanaler og regioner.
  • Strømlinjeforme kjøp på tvers av kanaler som klikk og samle-alternativer.
  • Mål resultatene dine, for eksempel hvordan et lojalitetsprogram i appen påvirker kjøp i butikk eller hvordan åpning av en butikk påvirker e-handelssalget ditt i det området.

Ta for eksempel et kjøp på nett og retur i butikk. En kunde returnerer sitt nettkjøp i butikk på grunn av en feil. Personalet finner ingen oversikt over kjøpet på nettet og ingen garantiinformasjon. Resultatet er en frustrert kunde som vil være mer tilbøyelig til å handle andre steder enn å holde seg til merket ditt.

Produkter

Både kunder og ansatte bør ha tilgang til et klart bilde av lagertilgjengeligheten i butikk og lager og salgsinformasjonen for e-handel. Hvis du for eksempel kjøper et par jeans i størrelse 12 i hvitt, bør du kunne bekrefte tilgjengeligheten via telefon. Bedriften din trenger et lagerstyringsverktøy med ett klikk som hjelper til med å forenkle salg i forespørselen. Uendelige gangalternativer ved å bruke nettbrett eller kiosker i butikken kan skape en mulighet for shoppere. De kan bla gjennom og kjøpe varer som er utsolgt eller ikke for salg i butikk, og få dem levert til hjemmet eller butikken.

Interaksjoner

Gi kundene det de vil ha, som er:

Med enhetlige handelsløsninger sikrer du at kundeinteraksjonene dine er sentralisert og sikkert fanget opp. Dette betyr at du kan gjenkjenne kundene dine på tvers av flere kanaler. Å tjene dem bedre vil bygge en dypere forståelse av deres oppførsel og behov. En konstant irritasjon for kundene er å måtte legge inn betalingsopplysningene sine på nytt hver gang de handler. Implementering av en enhetlig handelstilnærming betyr at de kan sjekke ut fra hvilken som helst kanal de handler på.

Ekstra fordeler med enhetlig handel

Betalinger

En viktig rolle i implementeringen og suksessen av enhetlige handelsløsninger er betalinger. Konsolidering av alle betalingssystemene og dataene dine fra hver kanal lar deg identifisere kundene dine, forstå deres behov og skape sømløse flerkanalsopplevelser. Kundene dine opplever kjøpet som en helhetsopplevelse av merkevaren din. Det er fornuftig at salgene, refusjonene eller byttene dine utføres på en måte som plasserer deres preferanser i sentrum av hver enkelt interaksjon.

Forenklet teknologi

Hos Rule tror vi at programvaren og teknologien din er kjernen i enhetlig handel, noe vi absolutt kan hjelpe deg med. Å administrere alle aspekter av virksomheten din på én plattform er veien videre. Med alt i skyen er det ingen lapping mellom ulike systemer. Det trengs færre enheter, der nettbrett eller mobil erstatter tungvinte kasseapparater og PC-er.

Tilgjengelig, synlig inventar

Samlet handel gir deg mye bedre lagerstyring. Det er der du kan flytte, spore, se og administrere produktene dine, enten de er i butikken eller på lageret. Ved å handle sammen i sanntid, mates nettkanalene og beholdningen inn i det totale lagerbeløpet ditt. Dette forhindrer oversalg av produkter eller visning av «ikke på lager» når det kan finnes andre steder.

Priskonsistens

Ingenting er mer irriterende enn å kjøpe et produkt i butikk og deretter finne ut at det er billigere på nettet! Kunder har en tendens til å surfe på nettet og deretter gå til butikkene for å se, føle eller sjekke ut produktet. Å oppdage et avvik i pris gjør ikke kundene dine fornøyde. For å beholde kundens tillit og lojalitet er priskonsistens på tvers av alle kanalene dine avgjørende. Samlede handelsplattformer sikrer at den riktige prisen er den samme på alle kanalene dine.

Ordreoppfyllelse

Aksjen din skal være tilgjengelig for salg uansett hvor den er. Med enhetlig handel, hvis du har aksjen og en kjøper, kan et salg finne sted. Kunder kan bestille på nett og hente i din nærmeste butikk, noe som sparer fraktkostnader. Dette alternativet for «endeløse midtganger» er en utmerket komponent i enhetlig handel, som tilfredsstiller kunder med produkter de ønsker og tilfredsstiller virksomheten din med salg og fornøyde kunder.

Handling returnerer

Med en enhetlig handelsplattform er BORIS en realitet. Kjøp på nett, retur i butikk er en kundeforventning. Med all data tilgjengelig for personalet via sentralisert informasjon, er det et intuitivt system. Refusjoner, bytte og returer kan utføres sømløst.

Forbedret kommunikasjon

Et enhetlig handelssystem fungerer for innsiden av virksomheten din, og gir personalet all informasjonen de trenger for å håndtere kundehenvendelser eller problemer. Det bidrar også til en forbedret kundereise hos deg. Ettersom bestillinger, salg og leveranser er på samme system, kan du holde kundene informert med automatisert kommunikasjon. Fra den pågående prosessen med en bestilling til en forespørsel om tilbakemelding, denne personlig tilpassede informasjonen sørger for at kunden din føler seg respektert og fornøyd.

Møte kundenes forventninger

Positiv kundeopplevelse er kjernen i enhetlig handel. Alle systemene som jobber sammen for å forstå og møte kundenes forventninger vil gi den beste handleopplevelsen og bygge merkevarebildet ditt. Et merke som gjenspeiler kundenes tillit til deg, er transparent og representerer det beste innen kundeservice.

Møt fremtiden med Rule

Vi er her for å hjelpe deg med å optimalisere virksomheten din og bringe alle systemene dine til én sentralisert plattform, for å strømlinjeforme kundeopplevelsen, enten det er online, på telefon eller i butikk. Spennende teknologi åpner veien for hvordan du gjør fremtidige forretninger. Samlet handel er veien videre for markedsføringsstrategien din.

Ettersom det blir mer og mer tydelig at kunder verdsetter kjøpsopplevelsen fremfor pris og produkt, er en enhetlig handelsmarkedsføringsstrategi veien videre. Det er flott for kundene dine, flott for salgsvolum og bra for merkevaren din.

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
Martech

Forståelse av martech og dens rolle i fremtidens markedsføring: et dypdykk

I Rule ser vi hver dag hvordan den digitale verden endrer og utvikler seg. Et begrep som ofte dukker opp i disse diskusjonene, er «martech». ...
Read More
alla hjärtansdag

Markedsføringstips for Valentinsdagen

Nå er det på tide å brette opp ermene for neste (store) lille ferie – og det er ikke hvilken som helst ferie, men den ...
Read More
nya statistiksidan

Mestr analysen din på en enkel måte – Ny statistikk- og analyseside

I vår dynamiske verden av digital kommunikasjon er det avgjørende å ligge i forkant når det gjelder å forstå kundene dine. Hvordan gjør du det? ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .