fbpx

Zoovillage - Inngående personalisering

Hvordan Zoovillage gikk fra personlig tilpassede til hyperpersonlige kundeopplevelser

De siste årene har flere og flere netthandlere forstått viktigheten av å få kundene til å gjøre gjentatte kjøp og bygge sterk kundelojalitet. Kundene forventer nå tilpassede kundeopplevelser på nett og at bedrifter ivaretar kundeforhold gjennom relevant digital kommunikasjon . Når en kunde har vist interesse for en bedrift, begynner reisen deres med merkevaren. En grunnleggende forutsetning for å bygge sterk kundelojalitet er å levere skreddersydde kundeopplevelser. Teknologien og kundenes forventninger har vokst over tid og fortsetter å vokse i rakettfart. Å fortsette sin vekst og overgå kundenes forventninger, realisert Zoovillage som de trengte for å ta sin personalisering til neste nivå og begynne å levere hyper-personlige kundeopplevelser.

Utfordring

Zoovillage er en e-handel med fokus på kvalitet og kundeservice. De har nøye utvalgte merker med et sterkt verdigrunnlag og har et håndplukket utvalg av klær, sko og tilbehør fra over 100 forskjellige merker. Via deres e-handelsplattform og personaliseringsplattform siden 2014 har de fokusert på å pleie kunderelasjoner ved å bruke kundeinnsikt samlet på stedet. Disse har vært grunnlaget for deres tilpassede produktanbefalinger. Zoovillage var på utkikk etter en komplett løsning innen digital kommunikasjon, hvor de kunne bake inn produktanbefalingene og bruke den verdifulle kundeinnsikten.

Valget falt på Rule om å kunne bruke ordre- og atferdsdata fra sin e-handel, bake jevnt inn personlige produktanbefalinger via Nosto-integrasjonen og levere personlig digital kommunikasjon. Etter hvert som teknologi, forbrukerforventninger og konkurrentstrategier utviklet seg, innså Zoovillage at de trengte å dykke dypere inn i kundedata og skreddersy opplevelsen ytterligere. De ønsket å legge en komplett strategi for å øke digital vekst gjennom hyper-personlige kundeopplevelser.

Løsning

Gjennom en integrasjon mellom e-handelsplattformen Carismar , verktøyet for en e-handel personalisering Nosto og helhetsløsningen for digital kommunikasjon, Rule , har selskapene samarbeidet for å løfte Zoovillages digitale strategi. Det ble gjort en dyp analyse av kundedata og hvordan de kunne forbedres, for å sikre at all relevant data fanges opp riktig og brukes på best mulig måte, både på og utenfor stedet. Ved å kartlegge kundereisen og hvordan man kan optimalisere hvert berøringspunkt, innså Zoovillage at de kunne tilpasse kundeopplevelsen ytterligere.

Ved hjelp av avansert teknologi og Nostos produktanbefalingsverktøy vises de mest relevante produktene i sanntid, til akkurat de rette besøkende på utvalgte steder på stedet. Atferdsdata fanget opp via e-handel og sendt til Rule , triggere Marketing Automation -flyter som Cart Abandonment meldinger og kan brukes til å lage personlige seksjoner i kampanjeutsendelser. Ved å enkelt inkludere blokker fra Nosto, kan produktanbefalinger legges direkte til en e-post i Rule . Anbefalingene er dynamiske og endres i henhold til besøkendes atferd på nettstedet, eller i henhold til hvilke produkter som trender i sanntid på Zoovillages e-handelsside.

Nosto bruker atferdsdata fanget på stedet for å tilpasse anbefalinger og tilbud, slik at vi kan levere personlig kommunikasjon via Rule , gjennom hele kundereisen.

Isabella Winberg, innkjøpssjef, Zoovillage

Resultater

Ved hjelp av Rule , Nosto og Carismar har Zoovillage skapt en omnikanalopplevelse hvor de leverer personlig kommunikasjon gjennom hele kundereisen. En strategi er på plass for å pleie kunderelasjoner og gjennom Vinn tilbake post , vinn tilbake tapte kunder.

Siden du har dykket dypere ned i kundedata og utnyttet mulighetene til de ulike systemene fullt ut, har resultatet vist stor suksess. I løpet av et år økte eksponeringen av Zoovillage-produktanbefalingene med 14,68 %. Salget generert gjennom Nostos verktøy og Rule kommunikasjonsplattform økte med 19,92 %.

Resultatene på stedet siden Zoovillage utdypet segmenteringen og flyttet fra personlig tilpassede til hyperpersonaliserte kundeopplevelser viser at:

10%

Øk generell konvertering på stedet

62%

Økning i gjennomsnittlig besøksverdi

46%

Økning i gjennomsnittlig ordreverdi

Fremover ønsker Zoovillage å jobbe videre med å kartlegge kundeprofiler og videreutvikle anbefalingsalgoritmene avhengig av kundesegmenter, forretningsmål og visjon.

Vi vet at fremtiden for digital kommunikasjon er å skape automatiserte, personlig tilpassede og sømløse opplevelser ved hvert berøringspunkt. Vi vil fortsette å strategisere med dette i tankene og dermed øke salget og veksten.

Isabella Winberg, innkjøpssjef, Zoovillage

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .