Zoovillage - Inngående personalisering
Hvordan Zoovillage gikk fra personlig tilpassede til hyperpersonlige kundeopplevelser
De siste årene har flere og flere netthandlere forstått viktigheten av å få kundene til å gjøre gjentatte kjøp og bygge sterk kundelojalitet. Kundene forventer nå tilpassede kundeopplevelser på nett og at bedrifter ivaretar kundeforhold gjennom relevant digital kommunikasjon . Når en kunde har vist interesse for en bedrift, begynner reisen deres med merkevaren. En grunnleggende forutsetning for å bygge sterk kundelojalitet er å levere skreddersydde kundeopplevelser. Teknologien og kundenes forventninger har vokst over tid og fortsetter å vokse i rakettfart. Å fortsette sin vekst og overgå kundenes forventninger, realisert Zoovillage som de trengte for å ta sin personalisering til neste nivå og begynne å levere hyper-personlige kundeopplevelser.
Utfordring
Zoovillage er en e-handel med fokus på kvalitet og kundeservice. De har nøye utvalgte merker med et sterkt verdigrunnlag og har et håndplukket utvalg av klær, sko og tilbehør fra over 100 forskjellige merker. Via deres e-handelsplattform og personaliseringsplattform siden 2014 har de fokusert på å pleie kunderelasjoner ved å bruke kundeinnsikt samlet på stedet. Disse har vært grunnlaget for deres tilpassede produktanbefalinger. Zoovillage var på utkikk etter en komplett løsning innen digital kommunikasjon, hvor de kunne bake inn produktanbefalingene og bruke den verdifulle kundeinnsikten.
Valget falt på Rule om å kunne bruke ordre- og atferdsdata fra sin e-handel, bake jevnt inn personlige produktanbefalinger via Nosto-integrasjonen og levere personlig digital kommunikasjon. Etter hvert som teknologi, forbrukerforventninger og konkurrentstrategier utviklet seg, innså Zoovillage at de trengte å dykke dypere inn i kundedata og skreddersy opplevelsen ytterligere. De ønsket å legge en komplett strategi for å øke digital vekst gjennom hyper-personlige kundeopplevelser.
Løsning
Gjennom en integrasjon mellom e-handelsplattformen Carismar , verktøyet for en e-handel personalisering Nosto og helhetsløsningen for digital kommunikasjon, Rule , har selskapene samarbeidet for å løfte Zoovillages digitale strategi. Det ble gjort en dyp analyse av kundedata og hvordan de kunne forbedres, for å sikre at all relevant data fanges opp riktig og brukes på best mulig måte, både på og utenfor stedet. Ved å kartlegge kundereisen og hvordan man kan optimalisere hvert berøringspunkt, innså Zoovillage at de kunne tilpasse kundeopplevelsen ytterligere.
Ved hjelp av avansert teknologi og Nostos produktanbefalingsverktøy vises de mest relevante produktene i sanntid, til akkurat de rette besøkende på utvalgte steder på stedet. Atferdsdata fanget opp via e-handel og sendt til Rule , triggere Marketing Automation -flyter som Cart Abandonment meldinger og kan brukes til å lage personlige seksjoner i kampanjeutsendelser. Ved å enkelt inkludere blokker fra Nosto, kan produktanbefalinger legges direkte til en e-post i Rule . Anbefalingene er dynamiske og endres i henhold til besøkendes atferd på nettstedet, eller i henhold til hvilke produkter som trender i sanntid på Zoovillages e-handelsside.
Nosto bruker atferdsdata fanget på stedet for å tilpasse anbefalinger og tilbud, slik at vi kan levere personlig kommunikasjon via Rule , gjennom hele kundereisen.
Isabella Winberg, innkjøpssjef, Zoovillage
Resultater
Ved hjelp av Rule , Nosto og Carismar har Zoovillage skapt en omnikanalopplevelse hvor de leverer personlig kommunikasjon gjennom hele kundereisen. En strategi er på plass for å pleie kunderelasjoner og gjennom Vinn tilbake post , vinn tilbake tapte kunder.
Siden du har dykket dypere ned i kundedata og utnyttet mulighetene til de ulike systemene fullt ut, har resultatet vist stor suksess. I løpet av et år økte eksponeringen av Zoovillage-produktanbefalingene med 14,68 %. Salget generert gjennom Nostos verktøy og Rule kommunikasjonsplattform økte med 19,92 %.