fbpx

Digital markedsføring 2024: Trender å omfavne med Rule

Året 2024 er over oss og det er en mengde spennende trender innen digital markedsføring og e-postmarkedsføring som vil forme vårt digitale landskap. For å hjelpe deg med å holde deg oppdatert og konkurransedyktig har vi samlet de viktigste trendene for 2024. I innlegget vil vi fokusere på trendene vi mener er mest avgjørende og fortelle deg hvordan du kan aktivere dataene dine i Rule – relatert til hver trend. Bli med!

1. Digital markedsføring: Økt personalisering og målgruppemålretting

En av de mest fremtredende trendene innen digital markedsføring er den økende betydningen av personalisering – konkurransen er tøffere og kundene er mer krevende. Ved å bruke data- og analyseverktøy kan du lage mer relevante og engasjerende kampanjer som retter seg direkte mot målgruppen din. Rule tilbyr både en avansert segmenteringsverktøy og hyperpersonaliseringsmuligheter, og A/B-testing av kampanjene dine, for å hjelpe deg med å kommunisere så nøyaktig som mulig.

Aktivering av data: Bruk Rule til å samle inn og analysere kundedata, inkludert kjøpsatferd og preferanser. Med denne informasjonen kan du lage skreddersydde kampanjer som virkelig taler til kundenes interesser og behov

ma & personalisering

2. Automatisering av e-postmarkedsføring: Mer effektive og smartere kampanjer

Marketing automation er en vesentlig del av e-postmarkedsføring , og i 2024 vil vi se enda mer avanserte og intelligente løsninger knyttet til det. Rule gir deg muligheten til å automatisere e-postkampanjene dine – der du kan nå kunden ved hvert berøringspunkt gjennom hele kundereisen. Med et Marketing Automation-verktøy kan du planlegge utsendelser, automatisere markedsføring basert på triggere og bruke atferdsdata for å skreddersy meldinger til hver unike mottaker.

Aktivering av data: Bruk Rules analyseverktøy for å spore og analysere kundeatferd i e-postkampanjene dine. Du kan også spore kampanjene dine i Google Analytics ved å sette opp dine egne UTM-tagger i Rule . Innsikten du får kan deretter brukes til å designe mer effektive automatiserte kampanjer som øker konverteringer og salg .

dmarc

3. Google og Yahoo DMARC-endringer: Økt e-postsikkerhet

Google og Yahoos nye DMARC-regler vil ha stor innvirkning på e-postmarkedsføring i 2024. Vi i Rule er leveringseksperter og vil hjelpe deg med å tilpasse deg disse endringene ved å tilby innebygd DMARC-funksjonalitet og enkel administrasjon av DNS-innstillingene dine. Hvis du ikke har riktige DMARC- og DNS-innstillinger i 2024, kan e-postene dine havne i spam-mappen. Her kan du validere disse innstillingene! Det er også en guide som du kan ta en titt på hvor vi snakker i detalj om hva DMARC, BIMI og DNS-innstillinger er. Vil du sikre at e-postene dine blir levert som de skal, les deretter denne veiledningen.

4. Utgangen av tredjeparts informasjonskapsler: Fokuser på førstepartsdata og samtykkebasert markedsføring

Med opt-out av tredjeparts informasjonskapsler det blir viktigere enn noen gang å samle inn og bruke førstepartsdata på en etisk og samtykkebasert måte. Rule tilbyr verktøy for sikker innsamling og administrasjon av førstepartsdata og hjelper deg med å bygge sterke relasjoner med kundene dine basert på deres tillit. Vi er også helt GDPR-sikre , så du kan alltid føle deg trygg på at vi lagrer data på en vanlig måte.

Aktivering av data: Bruk Rule til å samle inn førstepartsdata og bruke den til å lage personlig tilpassede og relevante kampanjer for kundene dine. Via våre forbindelser til Facebook og Google kan du også nå og engasjere kundene dine i flere kanaler. Men ikke glem å respektere samtykke og personvern, og bygg sterke kunderelasjoner ved å være det transparent i din datahåndtering.

trender 2024

5. Viktigheten av videomarkedsføring

I tillegg til de nevnte trendene er det viktig å understreke viktigheten av videomarkedsføring. Videoinnhold har allerede vært en kraft å regne med de siste årene, og trenden forsvinner ikke. Plattformer som YouTube, TikTok og Instagram Reels vil være sentrale for å nå målgruppen din. Bruk kreative og engasjerende videoer for å fortelle merkevarens historie og øke engasjementet med innholdet ditt. Her vil vi igjen minne om viktigheten av å samle inn data for Rule , slik at du har mye informasjon om målgruppen din å basere videoene på.

Dataaktivering: Her kommer en bonus! I nær fremtid vil forbindelsen vår til Tiktok-publikum være oppe og gå. Da kan du enkelt lage målgrupper i Rule som er basert på segmentene du velger, og deretter overføre det segmentet til Tiktok og markedsføre deg selv til kundene dine som fortsatt er på Tiktok, kjempebra? PS Hva trenger du for å lage segmenter på medlemmene dine? Vel data, vi kan ikke understreke nok hvor viktig det er.

6. AI i markedsføring: Automatisering og prediktiv analyse

Kunstig intelligens (AI) vil fortsette å forvandle markedskonkurransen . Rule utnytter AI for å tilby prediktiv analyse og automatisering av markedsføringsprosesser. Dette gjør det mulig å forutse trender, optimalisere kampanjer og effektivisere markedsføringstiltak.

En sprettspeider – Flerkanalsstrategi:

Dette er absolutt ikke noe nytt, men noen undersøkelser har vist at kombinasjonen av e-post med SMS og push-varslinger er den beste måten å nå kundene dine på. Derfor tror vi at en ny ting som vil bli aktuelt i 2024 er apper . Ikke bare av den enkle grunn at du enkelt kan sende push-varsler via dem, men også fordi mobiltelefonen har blitt et av de vanligste handlestedene i dag. .

2024 - Rule er din partner, nå kjører vi!

Vellykket digital markedsføring i 2024 vil handle om en kombinasjon av kreativitet, dataanalyse og teknologisk innovasjon. Rule kan være din partner på denne reisen ved å tilby kraftige verktøy og funksjoner som støtter trendene ovenfor. Sammen kan vi lage vellykkede og engasjerende kampanjer som når din målgruppe på en mer personlig og effektiv måte.

Hvis du vil lære mer om hvordan Rule kan hjelpe virksomheten din med å følge disse trendene og lykkes med digital markedsføring og e-postmarkedsføring, kontakt oss i dag. La oss sammen gjøre 2024 til det mest suksessrike året til nå for markedsføringen din!

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
RCS meddelanden

RCS-melding – Alt du trenger å vite

Ryktene sier at Apple snart vil lansere støtte for RCS (Rich Communication Services) i sin nye iOS-oppdatering, noe som vil innebære en betydelig utvikling innen ...
Read More
kundresan

Hva er kundereisen?

Kundereisen er den prosessen en kunde går gjennom fra første kontakt med en bedrift eller et produkt til de blir en lojal kunde. Det er ...
Read More
segment

Effektiv kundesegmentering – hvordan du definerer kundesegmentet ditt

I dag er kundesegmentering et uunnværlig verktøy for bedrifter som ønsker å optimalisere markedsføringsstrategiene sine og forbedre kundeopplevelsen. Ved å forstå og analysere ulike kundesegmenter ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .