fbpx

Øk kundebasen din og antall abonnenter

De fleste som jobber med digital kommunikasjon av noe slag har ofte som mål å øke sin kundebase og få inn flere abonnenter for dermed å øke sin omsetning. Det finnes tekniske løsninger for hvordan du kan øke kundebasen og antall abonnenter og så er det strategiske løsninger. Begge deler er like viktige å vurdere og flette inn i din digitale strategi for å utvide kundebasen din. I dette innlegget vil vi dele tre vellykkede løsninger på hvordan du strategisk kan øke kundebasen og antall abonnenter.

Gjør det enkelt for kunden å konvertere

Først av alt og kanskje viktigst av alt – gjør det enkelt for kundene dine å melde seg på, dvs. registrer deg for tjenesten din eller abonner på nyhetsbrevet ditt. Jo mer synlige CTA-knappene dine er, jo større er sjansen for at en besøkende vil konvertere. Det er noen eksemplariske steder å plassere CTA-knapper for nyhetsbrevregistrering, og to av disse stedene er i bunnteksten på nettstedet ditt og i kassen etter at kunden har kjøpt noe fra deg. Ellers bør du sørge for at CTA for å opprette en konto eller bli medlem alltid skal være synlig når kunden er på siden din. Et tips er å sette CTA-knappen som klebrig navigasjon slik at kunden alltid ser den.

Referansemarkedsføring skjer automatisk med fornøyde kunder

Kommunikasjon med relevante budskap fører til fornøyde kunder, og for en fornøyd kunde er det naturlig å dele budskap man synes er inspirerende med sine nærmeste. Det betyr at goodwill oppstår automatisk når rett kommunikasjon når rett mottaker. Det finnes også mange gode tekniske løsninger for henvisningsmarkedsføring i form av popup-skjemaer som vår samarbeidspartner Ekte vare tilbud. For eksempel, i samme popup-boks som kunden kan melde seg på nyhetsbrevet ditt, kan du også inkludere en henvisningslenke om å «be en venn om å abonnere». Ønsker du ytterligere å øke sjansen for både påmelding og henvisning, kan du også love en belønning etter implementering i form av for eksempel 10 % ved neste kjøp.

Koble alle eksisterende systemer til Rule

De fleste bedrifter bruker flere forskjellige eksterne systemer for å administrere sine nettsider, sin kommunikasjon og markedsføring. Ved å koble sammen alle dine systemer i Rule samler du alle dine kunder og dine data på ett og samme sted. Dette vil resultere i at du både får bedre oversikt over utviklingen av kundemassen din og lettere kan håndtere kundedataene som kommer inn fra alle ulike kanaler. Når dine kunder er samlet på ett sted, kan du via vårt nyhetsbrevprogram lettere segmentere dem og dermed sende mer nøyaktig kommunikasjon til dem, noe som går hånd i hånd med det vi nevnte ovenfor om rett kommunikasjon til rett mottaker.

Relevans, verdi og eksponering

Nøkkelen til å utvide kundebasen din er relevans, verdi og eksponering. Med disse tre pilarene som utgangspunkt når du skal designe din kommunikasjon og markedsføring, kommer du langt. Når potensielle kunder da blir kunder, handler det i stedet om å bygge, utvikle og vedlikeholde forholdet til abonnentene. Når du befinner deg på det stadiet, kan du hente inspirasjon fra dette innlegget om hvordan kartlegge e-post best gjennom kundereisen .

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
TikTok ads manager

Kickstart din suksess på TikTok: En komplett guide til effektiv TikTok-annonsering

Velkommen til en verden av TikTok-reklame! TikTok har raskt blitt en av de mest innflytelsesrike plattformene for digital markedsføring, takket være sin dynamiske natur og ...
Read More
Rule

Slutten på en epoke – Vi legger ned classic Rule

Siden oppstarten i 2007 har Rule vokst til å bli et av Nordens ledende Martech-selskaper, kjent for sin evne til å hjelpe kunder med å ...
Read More
marknadsföring betyder

Hva er markedsføring og hvorfor er det viktig?

Markedsføring er et begrep vi ofte støter på, men hva betyr egentlig markedsføring? Og hvorfor er det en avgjørende faktor for bedriftens suksess? I dette ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .