fbpx

Singles Day – 7 tips for vellykket e-postmarkedsføring

Singles Day, som har sin opprinnelse i Kina, har blitt en global shoppingfeiring for single som finner sted 11. november hvert år. Det er en mulighet til å unne deg noe hyggelig og nyte singellivet. Men for bedrifter er Singles Day også en mulighet til å nå et bredt publikum med smart markedsføring og øke salget. E-postmarkedsføring er et av de kraftigste verktøyene for å dra nytte av denne shoppingturen, og i dette blogginnlegget vil vi utforske noen viktige tips for å gjøre god e-postmarkedsføring. La oss gå!

1. Målgruppetilpasning

Et av de viktigste trinnene for å gjøre god e-postmarkedsføring er å forstå målgruppen din. Tilpass kampanjene dine til mottakernes preferanser og interesser, det kan du enkelt gjøre i Rule ved hjelp av vårt verktøy for segmentering . På Singles Day kan du fremheve fordelene med selvfornøyelse og tilby relevante produkter eller tilbud som passer singelens livsstil.

Singles day

2. Lokkende emnelinjer

Emnelinjen er førsteinntrykket av e-posten din. Lag en fristende emnelinje som vekker nysgjerrighet og oppmuntrer mottakerne til å åpne meldingen din. Bruk kreative og relevante setninger som «Single Day Special: 50 % off x» eller «Singles Day Deals: 50% only today»

TIPS! A/B-test kampanjenes emnelinjer i Rule , for raskt å finne ut hvilken som er mest fristende.

3. Tøm meldinger

Budskapet ditt skal være klart og konsist. Fortell mottakerne hvorfor de bør kjøpe fra deg på Singles Day og hvilke fordeler de får. Bruk enkle og attraktive visuelle elementer, som bilder og ikoner, for å forsterke budskapet ditt.

4. Skap haster

Singles Day er en 24-timers fest, så ta med et viktig element i e-postene dine. Bruk setninger som «Siste sjanse!» eller «Kun gyldig i dag!» for å oppmuntre til raske kjøpsbeslutninger. Så er det mange selskaper som kjører Singles Day-tilbud hele uken eller helgen, men det skader likevel ikke å legge til et snev av FOMO i markedsføringen deres.

Singles day

5. Fjern handlingsfremmende oppfordringer (CTAs)

E-posten skal tydelig veilede mottakerne til ønsket handling. Bruk tydelige og handlingsorienterte CTA-knapper som «Kjøp nå» eller «Se tilbudet». Sørg for at disse knappene fører til rett sted på nettstedet ditt og gjør det enkelt for kunden å konvertere og kjøpe.

6. Responsivt design

Mange åpner e-postene sine på sine mobile enheter. Så sørg for at e-postene dine er responsive og ser flotte ut uansett hvilken enhet mottakerne bruker.

Singles day

7. Oppfølging og analyse

Etter Singles Day kan du følge opp med analyser av e-postkampanjene dine. Hva fungerte bra, og hva kan forbedres til neste år? Bruk innsikten til å tilpasse og forbedre dine fremtidige e-postmarkedsføringsaktiviteter. Du kan også få viktig innsikt fra Singles Day, som du kan ta inn i Black Friday-strategien din. I Rules avanserte analyseverktøy kan du se hvordan alle kampanjene dine presterte i sanntid og over tid.

Feir Singles Day!

Singles Day er et perfekt tidspunkt for å dra nytte av kraften i e-postmarkedsføring og nå et stort publikum. Ved å tilpasse kampanjene dine og følge beste praksis for e-postmarkedsføring kan du øke sjansene dine for å øke salget og skape lojale kunder. Så feir Singles Day på riktig måte og få e-postmarkedsføringen din til å skinne!

Ikke kommet i gang med e-postmarkedsføring ennå? Opprett en gratis Rule konto i dag og oppdag kraften i e-postmarkedsføring – på ubestemt tid!

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
RCS meddelanden

RCS-melding – Alt du trenger å vite

Ryktene sier at Apple snart vil lansere støtte for RCS (Rich Communication Services) i sin nye iOS-oppdatering, noe som vil innebære en betydelig utvikling innen ...
Read More
kundresan

Hva er kundereisen?

Kundereisen er den prosessen en kunde går gjennom fra første kontakt med en bedrift eller et produkt til de blir en lojal kunde. Det er ...
Read More
segment

Effektiv kundesegmentering – hvordan du definerer kundesegmentet ditt

I dag er kundesegmentering et uunnværlig verktøy for bedrifter som ønsker å optimalisere markedsføringsstrategiene sine og forbedre kundeopplevelsen. Ved å forstå og analysere ulike kundesegmenter ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .