fbpx

Slik kan du øke lønnsomheten med Rule

At vi er inne i en nåværende resesjon er ingen nyhet for noen av oss. Rentene og kostnadene fortsetter å stige og det er en tøff tid for de fleste, ikke minst for alle bedrifter som måtte ha måttet ta en av de tyngste smellene. For hva skjer når forbrukerne ikke lenger har penger til å betale husleien? De slutter å konsumere. Dette har bidratt til at mange av selskapene har opplevd det ekstra vanskelig å holde lønnsomhet og marginer oppe. I dette blogginnlegget vil vi gi konkrete eksempler på hvordan Rule som verktøy kan hjelpe deg med å øke lønnsomheten også i tider som disse.

Å fokusere på kundelojalitet har aldri vært viktigere

I Breakits e-handelsrapport for 2023 kan du se at e-forhandlernes omsetning i år er på et rekordlavt nivå sammenlignet med tidligere år, og det er selvsagt ikke overraskende gitt de vanskelige omstendighetene i markedet for tiden. Når konkurransen har blitt hardere og man nå må kjempe om markedsandeler, blir det vanskelig å holde marginene oppe.

Videre kan du ta del i hva suksessfaktorene har vært for bedriftene som til tross for den tøffe situasjonen klarte å øke omsetningen, og hva ekspertene foreslår for muligheter for å lykkes i år. I rapporten siteres det at «Et økt kundefokus er den rette veien videre» og det er mange resonnementer om hvor avgjørende det er å ha sterk kundelojalitet og å eie sin kundereise. Noe vi bare kan si oss enig i.

Start med segmentering

I tider som disse når man ønsker å redusere kostnader, er det essensielt å ta vare på og ta vare på kundene man har. Faktisk koster det omtrent 6 ganger så mye å skaffe en ny kunde, sammenlignet med å beholde en eksisterende. Å fokusere på kundelojalitet har derfor aldri vært viktigere enn nå.

Det kan være lettere sagt enn gjort, men en god start kan være å begynne å segmentere kundene dine for å sikre at hver enkelt kunde får riktig budskap når du kommuniserer med dem. I følge forskning har det vist seg at 44 % av kundene som mottar personlig kommunikasjon har større sannsynlighet for å bli gjentakende kunder. De har også en levetidsverdi som er 3 ganger høyere enn gjennomsnittet. Det er her Rules sin plattform kommer inn for deg, med Rules sine verktøy for avansert segmentering og hyper-personalisering, mulighetene for å skape sterk kundelojalitet er uendelige!

Øk lønnsomheten din med Rule

Med Rule kan du opprette, sende, segmentere og automatiser sendingen av SMS og e-post på en smidig og enkel måte. Plattformen er markedets enkleste verktøy og vi har mange av dem integrasjoner for de som ønsker å koble til andre systemer for å skape en sømløs komponerbar markedsføring… & psst. Vi er ikke bare det enkleste verktøyet, vi er også det billigste!…

Hvis du ønsker å øke lønnsomheten, dra nytte av tipsene nedenfor:

Med Rule kan du:

1. Skap sterk kundelojalitet ved å segmentere kundebasen din . Segmentering og personalisering er avgjørende verktøy for å kunne levere relevante og engasjerende budskap. Ved å dele inn kundene dine i ulike segmenter basert på faktorer som demografi, kjøpsatferd eller interesser, kan du lage skreddersydde kampanjer og personlige tilbud. Leverer du rett budskap til rett målgruppe, forbedres kundeopplevelsen og sannsynligheten for konvertering øker, noe som igjen påvirker selskapets lønnsomhet positivt.

2. Med Rules verktøy for nyhetsbrev og SMS, kan du nå kundene dine på en direkte og rask måte. Ifølge en undersøkelse utført av Kampanjemonitor, SMS har en åpningsrate på opptil 98 % sammenlignet med e-post som er rundt 20 %. SMS skal imidlertid ikke brukes til å sende lengre meldinger, men SMS kanalen brukes best for å lokke kunden til å handle raskt, mens e-post er mer egnet for lengre meldinger. Du kan med fordel kombinere disse kanalene for å effektivt nå dine kunder der de er og levere viktig informasjon, tilbud og oppdateringer. Det vil føre til økt engasjement og åpner muligheter for økt salg og inntekter.

3. Et annet fordelaktig aspekt ved å bruke Rule er muligheten til å måle og analysere resultatene av hver kampanje innenfor Rule eller via vår tilkobling til Google Analytics. Der kan du spore nøkkeltall som åpningsrate, klikkfrekvens og konverteringsrate samt få innsikt i effektiviteten til kampanjen og gjøre justeringer om nødvendig. Ved hjelp av disse funksjoner kan bedrifter spore kampanjeytelse over tid og ta datadrevne beslutninger for å optimalisere markedsføringsstrategien og forbedre resultatene.

4. Med Rules Marketing Automations system kan du sette forhåndsdefinerte hendelser eller atferd som utløser relevante meldinger til kundene. Du kan for eksempel sette opp en velkomstkampanje som automatisk sendes ut til nye abonnenter, eller et bursdagstilbud når en kunde fyller år. I Rule kan du automatisere dine manuelle prosesser og dermed frigjøre tid og ressurser i bedriften. Da kan du i stedet fokusere på andre viktige områder, samtidig som du opprettholder personlig og relevant kommunikasjon med kundene.

lönsamhet med rule

Rule vs. andre plattformer

Velge riktig e-postmarkedsføringsplattform og automatisering kan være en utfordring for mange og det kan være vanskelig å vite hvilke faktorer man bør vurdere. For de av dere som er usikker på hvilken du skal velge eller om du for øyeblikket bruker den plattformen som passer best for dine behov, har vi satt sammen en liste over funksjoner og løsninger som vi tilbyr som du ikke finner samlet på noen annen plattform .

Som kunde hos Rule får du:

  • En fullstendig GDPR-sikker plattform hvor du kan føle deg trygg på at alle dine kundedata håndteres sikkert og i full overensstemmelse med GDPR.
  • Tilgang til svensk support – alle som har et abonnement på Rule får full tilgang til en svensk support som guider deg i plattformen når du kommer over patrulje.
  • Ubegrensede utsendelser – vi ønsker at du som Rule kunde skal kunne føle friheten til å kommunisere så mye du vil med medlemmene dine uten ekstra kostnad. Ping! Apropos å være lønnsomt..
  • Send SMS til hele verden – med Rule har du friheten til å nå kundene dine direkte på mobilen deres, uavhengig av hvor de er i verden. Fantastisk ikke sant?

  • Over 100+ integrasjoner slik at du kan koble dine eksisterende systemer med Rule . Det hjelper deg med å levere en sømløs markedsføring og kundeopplevelse, samtidig som du eliminerer manuelle problemer.

  • Med Rules dra-og-slipp -funksjon du kan enkelt dra og slippe produkter, hele produktflyter og artikler direkte inn i malen din. Ikke bare hjelper det deg med å spare tid i kampanjearbeidet, det hjelper deg også med å levere flotte e-poster som er i tråd med merkevaren din.

Sist men ikke minst, vi er helt bransjeuavhengige , noe som betyr at uansett hvilken bransje du tilhører (eller størrelsen på selskapet), kan du vokse med Rule !

Hva venter du på?...

I en økonomisk utfordrende tid som denne er det avgjørende å fokusere på å beholde og pleie eksisterende kunder. Der er segmentering og personalisering nøkkelen til å skape sterk kundelojalitet og øke lønnsomheten.

Utforsk Rule helt gratis!

Med Rule kan du øke bedriftens lønnsomhet gjennom effektiv og målrettet kommunikasjon. Ikke nøl – ta skrittet fullt ut og oppdag hvordan du kan vokse med det Rule HELT gratis. Med Rule Free får du full tilgang til hele plattformen, helt gratis, i ubegrenset tid! Vi trenger ikke si mer enn det, prøv det selv og oppdag alle fordelene som Rule gir. Du vil raskt se hvordan det påvirker lønnsomheten din positivt og bidrar til langsiktig suksess. Kom i gang med Rule gratis helt gratis i dag!

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
TikTok ads manager

Kickstart din suksess på TikTok: En komplett guide til effektiv TikTok-annonsering

Velkommen til en verden av TikTok-reklame! TikTok har raskt blitt en av de mest innflytelsesrike plattformene for digital markedsføring, takket være sin dynamiske natur og ...
Read More
Rule

Slutten på en epoke – Vi legger ned classic Rule

Siden oppstarten i 2007 har Rule vokst til å bli et av Nordens ledende Martech-selskaper, kjent for sin evne til å hjelpe kunder med å ...
Read More
marknadsföring betyder

Hva er markedsføring og hvorfor er det viktig?

Markedsføring er et begrep vi ofte støter på, men hva betyr egentlig markedsføring? Og hvorfor er det en avgjørende faktor for bedriftens suksess? I dette ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .