fbpx

Ta kampanjeanalysen din til neste nivå med vår nye statistikkfunksjon

Vi er glade for å introdusere en ny, kraftig funksjon til plattformen vår som vil revolusjonere måten du analyserer og forstår ytelsen til kampanjeutsendelsene dine på. Rules nye statistikkfunksjon er utviklet for å gi deg en økt forståelse av hvordan kampanjene dine gir resultater, engasjerer mottakere og hvilke resultater de genererer. I dette innlegget får vi lytte til vår produkteier Filip Gerhamn fortelle om prosessen og etableringen av den nye funksjonen. Han avslører også tankene bak designet, funksjonaliteten og hvordan de har tatt hensyn til brukernes behov og ønsker.

Filip

Filip Gerhamn, Produkteier

Filip har vært Product Owner i Rule i 2,5 år. Han jobber for tiden med utvikling av produktet vårt på både lang og kort sikt, med mål om å sikre at så mange som mulig kan dra nytte av Rule plattformen. Filip har tidligere erfaring med å jobbe med kundedata i CRM-bransjen og har også bygget smarte, innovative chatbots på tidligere arbeidsplasser. Dette har bidratt til at Filip har bred erfaring med å jobbe datadrevet og innovativt, noe som gjør ham til en reell problemløser.

Vi starter med å spørre generelt om funksjonen

Kan du beskrive den nye statistikkfunksjonen og dens formål?

Philip: Rules nye statistikk- og analyseside gjør at du kan ha all statistikk på ett sted, alt fra automatiseringer, kampanjer og reiser. Det gir en raskere oversikt over hvordan din digitale kommunikasjon fungerer nå og over tid.

Hvorfor utviklet vi denne funksjonen?

Philip: Vi har lenge jobbet med å forenkle og forbedre hvordan du kan jobbe med dine egne data. Vi ønsker at våre kunder raskt og enkelt skal kunne se trender, men like effektivt skal kunne segmentere på enkelte brukergrupper, for å oppnå bedre resultater.

Videre ønsker vi å vite mer om hvordan arbeidet med designet og brukeropplevelsen har sett ut

Hvordan har du designet grensesnittet for å gjøre funksjonen brukervennlig og lett å forstå?

Philip: Flyten for å se statistikken din er veldig logisk. Du velger tidsperiode og levering, så får du alle dine data presentert for deg. Hvis kontoen din er ny og du mangler statistikk, presenterer vi eksempeldata som du kan teste deg selv med.

Hvordan presenteres dataene og hvordan kan man dra nytte av innsikten fra statistikken?

Philip: Vi presenterer dataene i absolutte tall og i prosent for å gi brukeren mulighet til å velge hvordan ens statistikk skal presenteres. Vi gir også brukeren mulighet til å velge ulike typer grafer, slik at du lettere kan presentere dataene etter eget ønske.

Analys dashboard

Til slutt spør vi om datainnsamling, fleksibilitet og styring

Hvilken type data spores og samles inn for hver kampanje?

Filip: Vi viser alle relevante data om kampanjene dine, inkludert klikk-, åpnings- og spam-frekvenser.

Hvilke interaktive funksjoner har du inkludert?

Philip: Hver visning av dataene som vi presenterer bør kunne føre til et nytt trinn i kommunikasjonen din. Et eksempel er hvis du ønsker å få alle medlemmene som har klikket på nyhetsbrevet ditt til å gi deg et eksklusivt tilbud, kan du raskt og enkelt sette disse medlemmene i en ny tag og sende tilbudet ditt kun til dem. Her kan du lese mer om hva tagger betyr!

Vil mindre teknologikyndige brukere kunne dra nytte av denne funksjonen?

Filip: En viktig del når vi utvikler nye funksjoner er å gi brukeren tilbakemelding og et tydelig neste steg. Hele produktteamet har sørget for at flyten av å se statistikken din føles naturlig og du ser hele tiden hvilke muligheter du har.

Analytics

Analyser mer!

Som Filip forteller oss, vil denne revolusjonerende statistikkfunksjonen åpne opp for mange muligheter for både erfarne og nye Rule . Ved å bruke dypere innsikt og mer detaljert analyse, vil du kunne jobbe sømløst i Rule og utnytte alle funksjonene våre på en enkel å administrere og sammenhengende måte. Når du blir kjent med målgruppen din i dybden og forstår hva som interesserer dem, kan du dermed effektivisere markedsføringsstrategien din og dermed ta din digitale markedsføring til nye høyder. Vi streber alltid etter å gjøre plattformen vår så brukervennlig og effektiv som mulig for våre kunder, og dette er et stort skritt i den retningen.

Er du ikke allerede kunde hos Rule og kan benytte deg av blant annet denne fantastiske funksjonen? Så start en gratis konto i dag og oppdag hvor enkelt du kan utvide din digitale virksomhet!

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
Martech

Forståelse av martech og dens rolle i fremtidens markedsføring: et dypdykk

I Rule ser vi hver dag hvordan den digitale verden endrer og utvikler seg. Et begrep som ofte dukker opp i disse diskusjonene, er «martech». ...
Read More
alla hjärtansdag

Markedsføringstips for Valentinsdagen

Nå er det på tide å brette opp ermene for neste (store) lille ferie – og det er ikke hvilken som helst ferie, men den ...
Read More
nya statistiksidan

Mestr analysen din på en enkel måte – Ny statistikk- og analyseside

I vår dynamiske verden av digital kommunikasjon er det avgjørende å ligge i forkant når det gjelder å forstå kundene dine. Hvordan gjør du det? ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .