fbpx

Studie fra Retention Science: Hold emnelinjen mellom seks og ti ord

Retention Science har nå presentert en omfattende analyse av hvilke emnelinjer som genererer best åpningsrate innen e-postmarkedsføring. Retention Science er et markedsundersøkelsesfirma med base i California som hjelper andre selskaper med blant annet eksisterende kundebehandling og kundelojalitet. Etter å ha analysert mer enn 260 millioner utsendelser fra over 540 kampanjer, kom de til et par interessante konklusjoner. Studien viste blant annet at emnelinjen bør holdes mellom seks og ti ord lang og at man kan prøve å sitere med film- og sangtitler.

Hold emnelinjen mellom seks og ti ord

Utsendelser med emnelinjer som holder seg innenfor rekkevidden på seks til ti ord genererer en åpen rate på 21 %. Studien viste at disse e-postene ga de høyeste åpningsratene og at utsendelser med fem ord eller mindre i emnelinjen genererte en åpningsrate på 16 %. Studien viste også at 52 % av utsendelsene som var evaluert hadde emnelinjer på mellom 11 og 15 ord, og disse fikk en lavere åpningsrate på 14 %.

Smarttelefon og nettbrett

Noen tidligere studier har vist at åpningsraten i mobiltelefoner utgjør 65 %. I denne studien ble 35 % av utsendelsene åpnet på mobil eller nettbrett, noe som forsterker viktigheten av å holde emnelinjen kort. Gitt at de fleste smarttelefoner bare viser fem eller seks ord i emnelinjen, er det ekstra viktig å være kortfattet. For å lykkes med en høy åpningsrate anbefaler Retention Science å bruke en persons navn, en film- eller sangtittel i emnefeltet. Studien viste at emnelinjer med en mottakers fornavn økte åpningsraten med 2,6 %.

Film- og sangtitler i emnefeltet

Retention Science bemerket at den nye trenden med å sitere filmtitler og sangtekster i emnelinjen også bidro til å øke åpningsratene. Film- og musikkreferanser kan målrettes mot bestemte segmenter eller innkapsle et bestemt PR-tema, noe som gir en kreativ måte å «hypermålrette» og fange oppmerksomhet. En annen studie fant at emnelinjer med sang- og filmtitler har 26 prosent åpen rate, sammenlignet med mer tradisjonelle emnelinjer som fikk 16 prosent åpen rate.

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
Martech

Forståelse av martech og dens rolle i fremtidens markedsføring: et dypdykk

I Rule ser vi hver dag hvordan den digitale verden endrer og utvikler seg. Et begrep som ofte dukker opp i disse diskusjonene, er «martech». ...
Read More
alla hjärtansdag

Markedsføringstips for Valentinsdagen

Nå er det på tide å brette opp ermene for neste (store) lille ferie – og det er ikke hvilken som helst ferie, men den ...
Read More
nya statistiksidan

Mestr analysen din på en enkel måte – Ny statistikk- og analyseside

I vår dynamiske verden av digital kommunikasjon er det avgjørende å ligge i forkant når det gjelder å forstå kundene dine. Hvordan gjør du det? ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .