fbpx

Finnes den perfekte e-postmalen?

"Hva gjør god e-post bra, egentlig?"

Det spørsmålet dukker opp ofte, men får egentlig aldri et konkret svar. Beste praksis flyter rundt, men det er ikke et sett med etablerte regler som har vist seg å alltid skape «god» e-post.

Men ved hjelp av analyser kan du finne ut noen få punkter som ser ut til å deles av kontoer som sender veldig god e-post:

  1. De har en tendens til å bruke enkle oppsett.
  2. De holder teksten sin kortfattet.
  3. De tester det de sender ut.

Ha dette i bakhodet:

Mer er ikke alltid bedre

I Rule kan du bruke ulike varianter av kolonner når du utformer kampanjen eller nyhetsbrevet, for eksempel kan du velge mellom 1 til 3 kolonner, og deretter kombinasjoner av de 3, det vil si at du har muligheten til å bestemme selv om du vil investere i «less is more» eller «more is more». En populær variant er vår enkle 1-søyleblokk.

1 kolonneblokk

Enkelhet er ofte forbundet med ideen om at noe er lettere å forstå. Som Techopedia uttrykker det, fungerer systemer bedre når de har enkle design i stedet for komplekse. Internett er allerede ganske støyende med andre ting og bedrifter som kjemper om abonnentenes oppmerksomhet, så det kan være fornuftig å holde ting enkelt og hjelpe abonnentene dine med å fokusere på det du viser dem.

Si det samme med færre ord

I forholdet mellom klikkfrekvens og forholdet mellom tekst og bilder i kampanjer, ser det ut til at det å holde mengden tekst per bilde lavere har en tendens til å resultere i høyere klikkfrekvens. Generelt ser det ut til at jo færre ord du bruker, desto mer sannsynlig vil folk klikke på innholdet ditt. Du kan tenke på det som at innholdet i e-posten din skal være fristende og få mottakeren til å ønske å klikke på og iverksette tiltak på landingssiden. Du bør ikke gi all informasjon allerede i e-posten, da er det ingen reell grunn for mottakeren å klikke videre.

Test, test og test

Det er trygt å si at A/B-testing konsekvent fører til bedre engasjement i det lange løp. Det er ikke en overraskelse, gitt at hele poenget med innholdstesting er å optimalisere og få bedre resultater. Ikke bare lærer du av testkampanjene, du ser også store, umiddelbare resultater. Her har vi samlet informasjon om A/B-testing og hvordan du setter opp en i Rule her , hvis du ikke allerede har begynt med det ennå.

Vellykket design handler om kontekst

Det vil aldri være et magisk sett med designprinsipper som vil gi deg flotte resultater, noe som faktisk kan være veldig bra! Det betyr at du kan designe rundt kontekst – og finne ut av det selv.

Sette mål

Før du begynner å teste deg selv er det viktig å lage mål. Bestem hvordan suksess vil se ut før du begynner å samle informasjon. Dette bestemmer nøyaktig hva du vil teste, hvordan du gjør det, og hvilke biter av informasjon som er relevant.

Utfordre dine antagelser

Vær åpen for å spørre deg selv eller teamet ditt hvor forutsetningene deres kommer fra, fordi du kan akseptere beste praksis som endelig sannhet eller stole på at det som pleide å fungere for deg, alltid vil gjøre det. Husk at bare fordi noe fungerer for noen andre eller til og med fungerte for deg tidligere, betyr det ikke at det vil gjøre det nå eller i fremtiden.

Konklusjon

Fortsett å teste deg selv. Denne prosessen tar egentlig aldri slutt. Testing er noe som utvikler seg etter hvert som virksomheten din gjør. Det er ingen harde og raske regler når du trenger å teste deg selv, men det er noen få ganger det kan være nyttig:

  • Etter hvert som publikummet ditt vokser, fordi nye mennesker kan forvente nye ting fra deg
  • Når du begynner å sende en ny type kampanje eller selge en ny type produkt
  • Når du slutter å se engasjementet du ønsker

Vellykket design handler ikke om hva alle andre gjør: Det handler om å finne ut hva som fungerer for deg. Og du kan gjøre det ved å bruke dine egne data til å utfordre antagelser og bruke det du lærer. Testene dine vil hele tiden utvikle seg og endre seg, men de vil også være det som bringer deg ett skritt nærmere å finne din «perfekte e-postmal.»

For spørsmål eller for å bestille en ny mal, send e-post til support@rule.se

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
Martech

Forståelse av martech og dens rolle i fremtidens markedsføring: et dypdykk

I Rule ser vi hver dag hvordan den digitale verden endrer og utvikler seg. Et begrep som ofte dukker opp i disse diskusjonene, er «martech». ...
Read More
alla hjärtansdag

Markedsføringstips for Valentinsdagen

Nå er det på tide å brette opp ermene for neste (store) lille ferie – og det er ikke hvilken som helst ferie, men den ...
Read More
nya statistiksidan

Mestr analysen din på en enkel måte – Ny statistikk- og analyseside

I vår dynamiske verden av digital kommunikasjon er det avgjørende å ligge i forkant når det gjelder å forstå kundene dine. Hvordan gjør du det? ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .