fbpx

Del 2: Beste tidspunkt å sende e-post

Når er den beste tiden å sende en e-post?

Det har vært mye snakk om tidspunktet for e-postkampanjer. Noen kilder sier at den beste tiden å sende nyhetsbrev er tidlig om morgenen eller sent på kvelden, fordi det er det første og siste du gjør når du våkner eller legger deg. Andre mener at lunsj er den beste tiden å sende nyhetsbrev på , siden det er midt på arbeidsdagen og folk har en tendens til å sjekke e-posten etter å ha spist lunsj.

I del 1 av denne bloggserien har vi sett på hva den beste dagen å sende e-post er når det kommer til vist aktivitet som åpninger og klikk. I dette innlegget skal vi se på tid og vi kan starte med å dele det opp i ‘morgen vs ettermiddag’.

Send e-post

Morgen vs ettermiddag

Ifølge statistikk gir kommunikasjon om ettermiddagen bedre resultater, men ikke mye. Så la oss grave litt dypere. For å gjøre dette ble det gjort en sammenligning time for time. Her er de fire beste tidspunktene for å sende e-post i løpet av dagen:

Midnatt

E-poster sendt ved midnatt hadde en 7 % høyere åpningsrate og 66 % høyere inntekt per mottaker enn gjennomsnittet. Hvorfor? Fordi 57 % av folk starter dagen med å lese e-posten deres, noe som betyr at hvis du sender veldig sent, er det de første tingene personen leser om morgenen.

13.00

Å sende e-poster etter/under lunsj vil hjelpe deg med å fange oppmerksomheten til de menneskene som leter etter en ettermiddagsdistraksjon. 62 % høyere inntekt per mottaker enn gjennomsnittet.

16.00

Dette er tiden da folk begynner å bevege seg ut av «arbeidsmodusen» og kan se etter distraksjoner. Sendinger kl. 16.00 førte til inntekt per mottaker 61 % høyere enn gjennomsnittet.

18.00

Å fange folk på vei hjem vil hjelpe deg med å oppnå over gjennomsnittet åpninger, klikk og inntekt per mottaker. Denne sendetiden ga vår høyeste åpningsrate (22 %) og høyeste klikkfrekvens (3,14 %).

Mens sent på morgenen som sendetidspunkt er mest populært generelt, viste ettermiddagen seg å være tidene med best resultat. Sender du senere på dagen vil e-posten din stå øverst og det første sjekkes etter lunsj eller på vei hjem. Hold deg til tidene når folk ønsker å ta en pause og ikke er opptatt med andre ting. Dette vil sikre at du gir dem tid til å lese, klikke og kjøpe fra butikken din.

Trenger du hjelp til å komme i gang med din e-postmarkedsføring? Kontakt oss! Har du ennå ikke en Rule konto og ønsker å komme i gang med digital kommunikasjon? Kom i gang med Rule i dag, helt gratis i ubegrenset tid.

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
kundrelationer

Hvordan bygge sterke kunderelasjoner

Å bygge og pleie sterke kunderelasjoner er avgjørende for en bedrifts suksess. Kunderelasjoner handler ikke bare om å selge et produkt eller en tjeneste, men ...
Read More
api

Hva er et API, og hvordan fungerer det?

API, eller «Application Programming Interface», er et sett med regler og protokoller som gjør det mulig for ulike programmer og systemer å kommunisere med hverandre. ...
Read More
mail i skräpposten

Hvorfor havner e-poster du sender i søppelposten?

At e-postene dine havner i mottakerens søppelpostmappe er et vanlig problem som påvirker åpningsraten og kundeengasjementet. Søppelpostfiltre blir stadig strengere, og selv legitime e-poster kan ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .