fbpx

Effektive måter å øke sommersalget ved hjelp av SMS

Oppmuntre gjentatte kjøp med SMS

Ved å utnytte SMS sending og det fulle potensialet i mobilmarkedsføring kan du nå flere kunder, øke konverteringen og oppmuntre til gjentatte kjøp i sommersalgsperioden. Vi viser effektive måter å øke sommersalget ved hjelp av SMS .

SMS : Din beste venn for å kommunisere sommertilbud

SMS gjør underverker når det gjelder å skape en følelse av at det haster som fører til salg. For å synliggjøre potensialet lister vi opp noen raske statistikker nedenfor (Kilde: Dymark).

  • SMS når 97 % av voksne med mobiltelefon
  • Levering av SMS er 98 %
  • I 90 % av tilfellene åpnes SMS innen de første 3 minuttene etter mottak

SMS når mottakeren umiddelbart uavhengig av hvor han er – på stranden, ved bassenget eller på turen. I tillegg, når du integrerer e-handelen din med relevante systemer, kan du maksimere resultatene ved å utnytte verdifulle data som personlig informasjon, kjøpshistorikk og interesseområder. SMS kommunikasjon gir et enormt potensial for økt salg av sommertilbud.

sms

Segmenter SMS kommunikasjonen din

I kundebasen din er hver mottaker unik med tanke på identitet, vaner, interesser og kjøpshistorikk. Det føles derfor ikke særlig rimelig å sende masse-SMS-meldinger med nøyaktig samme kommunikasjon til alle. En bedre idé er å segmentere sommertilbud etter ulike kriterier som forbruksbeløp, foretrukket produktkategori og demonstrert engasjement. Segmenterte tilbud viser bedre konvertering i både SMS og e-postkommunikasjon.

Lag en interaksjon mellom e-post og SMS

Det er ingen nyhet at forbrukere liker omnikanalopplevelser og variasjon. Ved å inkludere SMS i Marketing Automation- strategien din, kan du supplere e-poststrømmene dine med automatiserte påminnelser eller retargeting SMS . En enkel måte å skape et effektivt samspill mellom e-post og SMS er å bruke innsikt fra e-postkampanjer og oppmuntre til ekstra sommersalg via SMS .

Inkluder SMS i det sosiale

Sommer = mer tid på sosiale medier. Interaktivitet som konkurranser, der en virkelig het gave står på spill, viser veldig høyt engasjement. En fin måte å øke sommersalget på er å oppmuntre til brukergenerert innhold på sosiale medier og inkludere SMS i sosiale medier. Hva med noe som dette:

  1. Velg et morsomt tema og hashtag for konkurransen eller spillet
  2. Send en SMS og spør mottakerne dine om de ønsker å delta
  3. Mottakerne svarer deretter JA eller NEI, og mottar instruksjoner deretter
  4. Be mottakerne dele bildet på sosiale medier med passende hashtag/markedsføringstekst
  5. Hvert bilde er verdt en sommerrabatt!

Så – en enkel, morsom og effektiv måte å øke merkevarebevisstheten og oppmuntre til gjentatte kjøp.

Skap en følelse av FOMO ved å bruke SMS

Som vi alle vet, er sommertilbudene begrenset og de beste produktene blir raskt utsolgt. Gjør det klart at det er begrenset med tid og at det er viktig å passe på – raskt! Pass deg for FOMO-fenomenet (fear-of-missing-out), som er en ekstremt effektiv salgsteknikk. Når du formidler sommertilbudene dine via SMS , er det viktig å formidle at det er begrenset og eksklusivt. At det tar slutt!

Drive trafikk til din fysiske butikk

En effektiv måte å øke sommersalget ved hjelp av SMS er å drive trafikk til din fysiske butikk.

  • Segmenter de som bor i nærheten av en bestemt butikk og send målrettede SMS kampanjer
  • Bruk kjøpshistorikk til å sende skreddersydde SMS kampanjer til de som har gjort kjøp i bestemte butikker
  • Tilby et spesielt sommertilbud hvor mottakere med SMS kupong kan bruke den i spesialbutikk

Send massetekstmeldinger

Nå ut til en hel målgruppe raskt og effektivt ved å sende masse-SMS. I vårt utviklede SMS verktøy kan du lage vellykkede og personlige SMS-meldinger som når en hel målgruppe med et knappetrykk. Alt du trenger å gjøre for å bruke denne fleksible løsningen er å velge hvilke spesifikke kontakter eller segmenter som skal nås av utsendelsen, lage selve SMS- en og deretter sende eller planlegge den. Du kan da som vanlig følge opp masse-SMS-sendingene dine med tall og statistikk.

Oppmuntre gjentatte kjøp med transaksjons SMS

Transaksjons- SMS som varsler kunder om et gjennomført kjøp eller sendt vare kan også brukes til å formidle ekstra verdifullt innhold. Her er noen eksempler på innhold utover den vanlige transaksjons SMS :

  • Rabattkupong på din neste bestilling (må brukes innen 7 dager)
  • Samle tilbakemeldinger om nylig handleopplevelse ved å evaluere og svare på SMS med et nummer mellom 1-10
  • Foreslå relaterte produkter og legg til en lenke for navigering

Vi håper at vi har gitt deg litt inspirasjon til hvordan du kan øke sommersalget ved hjelp av SMS . Ved å utnytte det enorme potensialet i SMS markedsføring, og ved hjelp av kreativitet, kan du finne skjulte gylne muligheter for å nå flere kunder, øke konverteringen og oppmuntre til gjenkjøp i sommersalgsperioden. Vil du ha flere tips til hvordan du kan øke salget i sommer? Les da blogginnlegget om dukkert i sommersalget .

Vil du komme i gang med vår SMS funksjon? Da har vi akkurat nå et sommertilbud til alle våre kunder, hvor vi tilbyr et gratis frameldingsord til en verdi av 1400 SEK. Tilbudet gjelder til 31/8-23 . Kontakt oss her for å komme i gang!

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
kundrelationer

Hvordan bygge sterke kunderelasjoner

Å bygge og pleie sterke kunderelasjoner er avgjørende for en bedrifts suksess. Kunderelasjoner handler ikke bare om å selge et produkt eller en tjeneste, men ...
Read More
api

Hva er et API, og hvordan fungerer det?

API, eller «Application Programming Interface», er et sett med regler og protokoller som gjør det mulig for ulike programmer og systemer å kommunisere med hverandre. ...
Read More
mail i skräpposten

Hvorfor havner e-poster du sender i søppelposten?

At e-postene dine havner i mottakerens søppelpostmappe er et vanlig problem som påvirker åpningsraten og kundeengasjementet. Søppelpostfiltre blir stadig strengere, og selv legitime e-poster kan ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .