fbpx

Hatch 4: Rule oppdaterer sin visuelle identitet for en klarere plattform

Etter å ha presentert spor 1 , spor 2 og spor 3 i Rules Release Calendar, er det nå på tide å åpne den fjerde og siste sporet, og bak den skjuler den nye visuelle identiteten vår. Å lage et nytt grafisk design for et produkt er ikke noe du gjør på et øyeblikk. Det er en kompleks prosess fylt med mange meninger og følelser. For å få prosessen til å flyte og få sluttresultatet til å bli så godt som mulig, er det nødvendig å lage en detaljert plan med klare delmål. Du bør også nøye skissere alle tilbakemeldingene du har samlet inn for deretter å konkretisere den og bryte den ned i klare handlinger.

Den enkleste delen av prosessen mot et nytt grafisk design var å identifisere at dagens design måtte moderniseres med brukeren i fokus. Den konklusjonen kunne vi trekke basert på brukeropplevelser fra kunder og ved å analysere oss selv hvordan Rule plattformen brukes i dag. I neste trinn har vi samlet inn konkrete tilbakemeldinger fra våre kunder, support, utviklere og partnere og basert på det har vi jobbet med et håndplukket team av UX/UI-designere for å komme opp med det best mulige konseptet for våre nye design.

En kompleks plattform hvor kun fantasien setter grenser

Rule er en kompleks plattform hvor kun fantasien setter grenser for hvordan du ønsker å designe din digitale kommunikasjon. Med det i bakhodet har vi gått gjennom alle funksjoner nøye og koordinert internt og med kunder for å kunne tydeliggjøre formspråket med funksjonen i fokus. Alt for at våre kunder ikke skal miste det overordnede grepet om Rule og lettere kan oppnå det de ønsker i plattformen.

Vi har tre hovedmål med det nye designet og i løpet av starten av 2022 vil vi gradvis slippe disse, etter hvert som delmålene fullføres.

Nytt designspråk med enklere navigering

Det største og viktigste løftet vi strebet etter er å designe et nytt designspråk der brukeren enkelt kan navigere gjennom plattformen steg for steg og følge en og samme flyt. For å kunne utvikle det nye designet på en mest mulig fleksibel måte, har vi laget et designsystem hvor vi samlet alle de nye komponentene som skal implementeres. Ved hjelp av dette systemet kan vi effektivt jobbe oss gjennom alle de spesifikke komponentene og delene, og oppdatere dem én etter én.

lucka4

Veien mot en enhetlig plattform

Målet er at hele Rule plattformen skal ha en tydelig rød tråd og at designet skal gli inn i den nye visuelle identiteten. For øyeblikket har for eksempel vår nyeste komponent Journey Builder sitt eget designspråk. Gradvis i løpet av våren vil vi utvikle Journey Builder videre og du finner funksjoner som import, segmentering, automatisering og våre klassiske kampanjer, også der. Alle deler vil da også bli justert for å kunne ta del i det nye UX-språket.

lucka4

En guidet opplevelse

Det mest omfattende arbeidet ligger i å skape en mer inkluderende brukeropplevelse. Vi jobber med konsepter hvor du skal kunne veilede brukeren inn i nye funksjoner, samtidig som du ikke føler deg begrenset i hva du ønsker å oppnå i plattformen. Derfor jobber vi nå med å implementere flere verktøy for å hjelpe kundene våre med å ta informerte beslutninger om hvordan de utformer utsendelser og kommunikasjon i Rule . For oss er det viktig at våre kunder kan forbedre sin digitale kommunikasjon på egenhånd ved hjelp av verktøyene som er tilgjengelig i plattformen.

Hva er neste steg?

Reisen mot en ny visuell identitet og en plattform med ny modernisert grafisk design er i full gang. Inne på plattformen har vi oppdatert ulike grunnleggende sider og du kan allerede sjekke «påloggingsside” som er oppdatert, for å få et innblikk i hvordan det nye designet vi jobber med vil se ut. Ettersom alle komponentene og delene er klare, vil vi slippe dem og deretter informere om det i våre kanaler.

Bli med på reisen mot en enda skarpere plattform for digital kommunikasjon!

Vil du komme i gang med digital kommunikasjon? Utforsk Rule gratis i 30 dager eller kontakt oss så forteller vi deg mer!

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
TikTok ads manager

Kickstart din suksess på TikTok: En komplett guide til effektiv TikTok-annonsering

Velkommen til en verden av TikTok-reklame! TikTok har raskt blitt en av de mest innflytelsesrike plattformene for digital markedsføring, takket være sin dynamiske natur og ...
Read More
Rule

Slutten på en epoke – Vi legger ned classic Rule

Siden oppstarten i 2007 har Rule vokst til å bli et av Nordens ledende Martech-selskaper, kjent for sin evne til å hjelpe kunder med å ...
Read More
marknadsföring betyder

Hva er markedsføring og hvorfor er det viktig?

Markedsføring er et begrep vi ofte støter på, men hva betyr egentlig markedsføring? Og hvorfor er det en avgjørende faktor for bedriftens suksess? I dette ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .