fbpx

Kombiner forlatelse av handlevogn med produktanbefalinger

Maksimer konvertering av handlekurv

En vinnende kombinasjon er Cart Abandonment- meldinger med innebygde produktanbefalinger. Hvis du trenger å minne en kunde om et produkt de har glemt å kjøpe, kan du benytte anledningen til å anbefale andre produkter som de mest sannsynlig vil kjøpe også. Når en kunde legger til varer i handlekurven, men ikke fullfører kjøpet, kan du bruke Marketing Automation- meldinger til å automatisk minne dem om varene og øke konverteringen. Ved å kombinere Cart Abandonment-meldinger med produktanbefalinger kan du slå to fluer i en smekk og maksimere sjansen for stengt salg.

Hvordan kan du gjøre Cart Abandonment-meldinger kraftigere?

Hvis du er en e-forhandler, er det rett og slett ingen grunn til ikke å bruke en Cart Abandonment-strategi. Alt du trenger å gjøre er å koble butikken din til Rule , lage innhold for de automatiserte feedene dine og la dem gjøre sitt! Ville det ikke vært flott å ha en hær av roboter som minner dine potensielle kunder om kjøp de ikke fullførte hele veien? Meldinger om forlatt handlevogn er nesten akkurat slik – bare litt mindre skummelt!

Det er en måte å gjøre disse meldingene enda kraftigere på. Ved å kombinere meldinger om forlatt handlekurv med produktanbefalinger inkluderer du ytterligere personalisering. Personalisering i digital kommunikasjon har vist betydelig høyere engasjement og konvertering. Når du tenker på det, er det veldig fornuftig at varsler om handlekurvavbrudd og personlige produktanbefalinger går hånd i hånd. Begge bruker for eksempel:

  • Data som grunnlag for informerte beslutninger
  • Tilpass hver mottakers e-postmarkedsføringsopplevelse
  • Krever ingen innsats fra deg når de er satt opp

Meldinger om forlatt handlevogn og personlige produktanbefalinger får frem hverandres beste sider. Hvis du minner en kunde om noe de har glemt å kjøpe, er det en flott mulighet til å fremheve relevante produkter. Produkter som de også med stor sannsynlighet vil kjøpe. Ved å kombinere disse to funksjonene utnytter du dataene dine best mulig og øker konverteringsraten til Marketing Automation.

Hvordan kommer du i gang med Personalized Cart Abandonment?

Slik kommer du i gang med denne kraftige kombinasjonen av funksjoner :

  • Kontakt e-handelsplattformen din og fortell dem at du vil at de skal sende oss Cart Abandonment og produktdata.
  • Kontakt vår kundestøtte og bestill en mal for forlatt handlekurv. Du vil få informasjon om designgrunnlaget slik at vi kan utforme malen etter dine ønsker.
  • Du setter opp og aktiverer flyten, ferdig!

Etter at du har satt opp en handlekurv-flyt, vil besøkende som har lagt varer i handlekurven, men ikke fullførte kjøpet, automatisk motta en påminnelse. De vil også få forslag til produkter som de med stor sannsynlighet vil like også.

Å oppsummere:

Det er tydelig at fremtiden for digital markedsføring er personlige kundeopplevelser. Heldigvis – det er nettopp vårt kompetanseområde! Ved å komme i gang med meldinger om forlatt handlekurv og inkludere produktanbefalinger, gjør du følgende: Identifiser besøkende og kunder som er interessert i å kjøpe produkter, kommuniser med dem før de glemmer deg, og anbefal produkter de sannsynligvis vil kjøpe. Vi i Rule har funnet ut at dette er en vinnende kombinasjon og ser frem til å høre om suksessen din!

Trenger du hjelp til å komme i gang med Cart Abandonment? Kontakt oss . Har du ennå ikke en Rule konto og ønsker å komme i gang med digital kommunikasjon? Kom i gang med Rule i dag, helt gratis i ubegrenset tid.

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
TikTok ads manager

Kickstart din suksess på TikTok: En komplett guide til effektiv TikTok-annonsering

Velkommen til en verden av TikTok-reklame! TikTok har raskt blitt en av de mest innflytelsesrike plattformene for digital markedsføring, takket være sin dynamiske natur og ...
Read More
Rule

Slutten på en epoke – Vi legger ned classic Rule

Siden oppstarten i 2007 har Rule vokst til å bli et av Nordens ledende Martech-selskaper, kjent for sin evne til å hjelpe kunder med å ...
Read More
marknadsföring betyder

Hva er markedsføring og hvorfor er det viktig?

Markedsføring er et begrep vi ofte støter på, men hva betyr egentlig markedsføring? Og hvorfor er det en avgjørende faktor for bedriftens suksess? I dette ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .