fbpx

Hvordan øke leveringsdyktigheten til e-postene dine, del 2.

I del 1 av bloggserien vår om utlevering av post ga vi deg tips om tiltak du som bruker kan gjøre for å forbedre leveringssikkerheten og leveringsevnen til posten din og nå flere innbokser. I del 2 av denne bloggserien vil vi dykke enda dypere inn i e-postlevering og ytterligere hjelpe deg med å minimere antallet e-poster som går tapt og ikke når mottakeren.

Så, bortsett fra å koble til e-postdomenet og de andre punktene du leste om i del 1, hva annet må du tenke på?

leveringssjekk

Vær konsekvent med volumet

Et konsistent volum av e-postkampanjer, uten store fall eller topper, spiller en viktig rolle for avsenderens omdømme. Hvis du for eksempel sender en e-post til listen din to ganger i uken og deretter bytter til tre ganger i uken, kan det føre til forstyrrelser. Selvfølgelig vil det være tider når du ønsker å sende ut flere e-poster enn vanlig, men sikte på en vanlig, konsistent tidsplan. Dette fører så til at listen din blir kjent med timeplanen din, noe som kan bidra til økt tillit, antall åpninger og klikk.

Tydeliggjøring av returvilkår

Bounces er e-poster som ikke når mottakeren. Det finnes to forskjellige typer sprett. Myk og hard sprett.

Hva er en hard sprett?

En hard avvisning skjer når du sender en melding til en postkasse som ikke eksisterer. Noen kan for eksempel bruke en falsk e-postadresse når de registrerer seg. Uansett, du vil ikke ha disse e-postadressene i listen din, så de blir blokkert i Rule etter sending.

Hva er en myk sprett?

Vi får mange spørsmål angående hva myke sprett kan skyldes og om post kommer frem til mottaker ved neste utsendelse. Det svarer vi nedenfor.

En myk sprett oppstår, for eksempel:

  • Når en postkasse rett og slett er full
  • Ved en midlertidig feil hos innboksleverandøren, som f.eks. Gmail og Outlook
  • At mailserveren (mottakersiden) ikke svarer/er nede, selv om en epost har forlatt Rule

Adresser som spretter trenger ikke å fjernes fra listen din. Normalt vil dette være et midlertidig problem som løses ved neste utsendelse, men hvis meldingene dine stadig spretter, kan det være en underliggende årsak. På det tidspunktet kan du kontakte oss, så kan vi undersøke det nærmere.

Selv om du har gjort det du må for å øke leveranseevnen, er det eksterne faktorer som spiller inn:

  • For eksempel, i sesonger når det er høyt press på kampanjer, som Black Friday, hender det at det er kø i mottakerens innboks og kampanjer leveres senere enn planlagt i Rule . Dette er en ekstern faktor utenfor vår kontroll.

spretter

Vær oppmerksom på URL-forkortere

URL-forkortere er de praktiske små verktøyene som tar en lang URL og konverterer den til en kort versjon.

Den forkortede lenken gir ingen indikasjon på den endelige destinasjonen. Dette er grunnen til at lenkeforkortere vanligvis brukes av spammere. De ønsker å skjule sine ondsinnede nettsteder og blokkerte domener. Linkforkortere har fordeler, men de oppveies av manglene knyttet til e-postlevering.

Ikke bruk en "No-Reply"-avsenderadresse

Markedsførere sender ofte kampanjene sine fra e-poster som ikke svarer. Disse e-postadressene gir feil inntrykk til mottakerne. Hvorfor skal de ikke kunne svare direkte hvis de har et spørsmål?

Det er mer enn én grunn til å unngå «No Reply»-adresser, men fremfor alt påvirker det leveringsevnen, så bruk en profesjonell forretningsadresse i stedet.

leveringsdyktighet - ikke svar

Til slutt noen tekniske elementer å vurdere

I del 1 av denne bloggserien nevnte vi den viktige SPF- innstillingen (Sender Policy Framework) som er et e-postvalideringssystem designet for å forhindre spam ved å bekrefte avsenderens IP-adresse. Du kan lese mer om her.

Det man kan gjøre som et tilleggstiltak sammen med SPF er å bruke DKIM for å bekrefte eierskapet til en e-post.

De fleste e-postklienter vil se etter en gyldig DKIM-signatur på innkommende e-post for å identifisere hvem som har sendt den. Noe som betyr at DKIM er en levedyktig måte å øke e-postleveringen ettersom mottaksserveren kan identifisere opprinnelsen til e-postkampanjen. Kontakt IT-ansvarlig internt for å sette opp DKIM.

SPF og DKIM - leveranseevne

Kom i gang med e-postmarkedsføring i Rule . Kom i gang med Rule i dag, helt gratis i ubegrenset tid.

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
concent mode v2

Forstå Googles samtykkemodus v2 og førstepartsdata for fagpersoner

Velkommen til et dypdykk i Googles samtykkemodus versjon 2 (v2) og forholdet til førstepartsdata – et viktig aspekt for oss som jobber med datainnsamling og ...
Read More
omnireach

Rule åpner flere kommunikasjonskanaler for deg

Hos Rule er vi alltid på utkikk etter nye måter å forbedre og utvide tjenestene vi tilbyr på plattformen vår. Derfor er vi stolte over ...
Read More

IMPORTANT: Delivery capability restored!

We would like to inform you that the delivery capability has been restored and is now functioning as usual. We apologize for any inconvenience this ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .