fbpx

Tips: 5 utløser e-poster som støtter markedsføringsautomatiseringen din

Marketing Automation er et kraftig og effektivt verktøy for å levere riktig innhold, til rett tid, til riktig mottaker. En varm takk, en høflig bekreftelse og en automatisk forlatt handlekurve-e-post er alle eksempler på hva som kan utgjøre forskjellen mellom en fornøyd kunde og en tapt kunde. Så lenge de automatiserte e-postene er relevante, godt timet og gir merverdi til mottakeren, kan trigger-e-poster spare store mengder tid og være en veldig god måte å engasjere kundene dine på.

Nedenfor har vi samlet noen enkle tips om automail som vil gjøre arbeidet ditt mer effektivt og forhåpentligvis gi deg litt inspirasjon til Marketing Automation-innhold.

1. Velkomst-e-posten

Velkomstmailen er enkel og «straight-forward». Bare velkommen dine nye medlemmer og takk for at de har registrert seg. Forklar i enkle trinn hvordan tjenesten/produktene dine fungerer og gi noen enkle tips til hvordan de kan komme i gang. Dette er også en gylden mulighet for et tilbud! Sørg for å ha oversiktlige registreringsskjemaer på alle sider, da det ikke er sikkert at den besøkende lander på hovedsiden.

5 trigger mail - automail

2. Oppfølgings-e-posten

Oppfølgingsmailen sendes vanligvis 2-3 dager etter registrering. Den kan også brukes til å kommunisere med kunder som ikke har begynt med ditt produkt/tjeneste. Oppfølgings-e-posten fungerer også perfekt én eller noen dager etter at kunden din har bestilt en vare. Si takk og vis at du setter pris på forholdet ditt og benytt anledningen til å anbefale lignende produkter.

3. Bursdagshilsen eller feire jubileet

Ta vare på forholdet til kundene dine ved å anerkjenne bursdagen deres med en bursdagshilsen eller årsdagen for deres første kjøp. Inviter trafikk tilbake til nettsiden eller nettbutikken med et tidsbestemt tilbud eller verdisjekk. Jubileums-e-posten er en veldig liten investering i retur for en gjentakende kunde. Send en bursdagshilsen i form av en automatisk bursdags-SMS og nå kunden med meldingen din, i løpet av få sekunder.

4. Takke-e-posten

En takkemail kan sendes i forbindelse med en ordrebekreftelse og det er en god anledning til å be kunden vurdere produktet/kjøpet. Det er en e-post som kunden ofte forventer og leser – dermed en potensielt svært effektiv kommunikasjon. Utløste takke-e-poster kan også brukes til å drive kunder tilbake til nettstedet og skaffe informasjon om kunden som kan brukes til å tilby ytterligere produkter i fremtiden.

5. E-postbekreftelsen

Ingen liker å vente dag etter dag på at pakken kommer, og lurer på om bestillingen virkelig ble levert og om varen var på lager. Tilby kunden høyest mulig servicenivå ved å sende en bekreftelsesmail så snart pakken har forlatt lageret! Gjør e-posten personlig med en oppsummerende ordrebekreftelse inkludert bilder av produktene. Gi råd om egnede produkter og andre typer mersalg. Fant du ikke en vare på lager? Her kan du lese om hvordan smart back in stock notifications, også kalt back in stock, øker konverteringen.

Er du usikker på om du trenger en MA-løsning? Les da innlegget Når vet vi om vi trenger Marketing Automation som støtte? Ønsker du også å utdype markedsføringsautomatiseringsarbeidet gjennom automatiserte trigger-e-poster? Registrer deg for en gratis prøvekonto eller kontakt oss så forteller vi deg mer!

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
RCS meddelanden

RCS-melding – Alt du trenger å vite

Ryktene sier at Apple snart vil lansere støtte for RCS (Rich Communication Services) i sin nye iOS-oppdatering, noe som vil innebære en betydelig utvikling innen ...
Read More
kundresan

Hva er kundereisen?

Kundereisen er den prosessen en kunde går gjennom fra første kontakt med en bedrift eller et produkt til de blir en lojal kunde. Det er ...
Read More
segment

Effektiv kundesegmentering – hvordan du definerer kundesegmentet ditt

I dag er kundesegmentering et uunnværlig verktøy for bedrifter som ønsker å optimalisere markedsføringsstrategiene sine og forbedre kundeopplevelsen. Ved å forstå og analysere ulike kundesegmenter ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .