fbpx

En guide til vellykket Halloween-e-postmarkedsføring

Halloween er rett rundt hjørnet, en høytid som gir bedrifter en flott mulighet til å imponere og muntre opp forbrukere med lekne krumspring. I fjor var Halloween også midt i en pandemi, og bedrifter var litt mer tilbakeholdne med å oppmuntre forbrukere til å ha arrangementer og aktiviteter som trick or treating. I år har vi endelig bedre forhold. Vi har begynt å gå tilbake til normalen og alle restriksjoner er borte, noe som gjør at vi kan tilbringe tid med kjære igjen.

Slik lykkes du med din Halloween-e-postmarkedsføring

Annenhver svenske uttalte året før at de hadde tenkt å feire Halloween på en eller annen måte og hver tredje handelsmann at de hadde tenkt å gjennomføre en eller annen form for Halloween-kampanje. Tidligere års statistikk viser høytidens potensiale og muligheter – derfor ønsker vi å hjelpe deg på vei med en guide til vellykket halloween-e-postmarkedsføring.

Krydre markedsføringen litt ekstra

Om du ikke selger kostymer eller godteri, kan du som kjøpmann tenke at Halloween ikke er en relevant salgshøytid å satse på. Men her bør du tenke om igjen! Det finnes kreative måter for selskaper som opererer i alle slags bransjer, for å dra nytte av ferien og være klar for de kundene som ønsker å delta på Halloween. I denne guiden fremhever vi noen forskjellige måter å krydre e-postmarkedsføringen din med Halloween-temaer.

Ordspill gir gjenklang med Millennials

Ordspill er en kunst som forårsaker delte setninger. Noen elsker dem, andre himler med øynene så snart de hører dem. Middelaldrende pappaer er stereotypt glad i såkalte ‘pappa-vitser’, men nye studier viser at ordspill er mest populære blant millennials . Uavhengig av den øverste demografien for bedriften din, er lekne ordspill en stift av Halloween. Det er en ganske enkel måte å injisere litt varme og personlighet i Halloween-e-postmarkedsføringen din!

Gi rabattkodene dine en Halloween-twist

Halloween er en flott tid for å mestre kunsten; emosjonell markedsføring . Dra nytte av kundeentusiasmen som ble vekket til live i denne høytiden og gi en festlig rabatt. Ved å ta deg tid til å sikre at rabattkoden også er synkronisert med resten av Halloween-innholdet, vil du heve e-postmarkedsføringen din.

Vekk nysgjerrighet med et lag av mystikk

Selv om det vanligvis ikke er den beste ideen, og vi vil ikke anbefale å gjøre det vanskeligere enn vanlig for kundene dine å benytte seg av et tilbud, er Halloween en tid da kundene er mer mottakelige for lekne triks.

Vi anbefaler:

Det er tonnevis av kreative måter å legge til litt mystikk til Halloween-kampanjene dine, inkludert hemmelige tilbud som krever et klikk for å låse opp. I mange tilfeller resulterer dette vanligvis i høyere engasjement og konvertering. Bare vær forsiktig med hvordan du bruker denne taktikken så den ikke fremstår som misvisende, for da kan konseptet mislykkes i stedet.

Skrekk det litt i automatiseringene dine

Automatiseringer i markedsføringsautomatiseringsflyter anses generelt som «oppsett-en gang-så-la-det-være»-satsinger. For eksempel lager du kommunikasjon som forlatte e-post , velkomstløkker og vinn tilbake e-post , og så lar du dem rulle videre, noe som er helt riktig. Men det du kan prøve er å oppdatere automatiseringene dine kontinuerlig etter hvert som sesongen skrider frem.

Ved å legge til noen iøynefallende grafiske Halloween-elementer til noen utvalgte automatiseringer (f.eks. en emoji i emnelinjen) vil du skille deg ut i postkassen, noe som vil gjøre e-postene dine enda mer effektive. Det gir deg også muligheten til automatisk å promotere Halloween-kampanjene dine ytterligere.

Psst! Bare sørg for å legge inn en påminnelse i e-postmarkedsføringskalenderen din om å endre innholdet tilbake igjen tidlig i november.

Ikke glem det grunnleggende

En effektiv Halloween-markedsføringskampanje krever mer enn sesongbasert innhold – sørg for at du også sender riktig innhold, til riktig mottaker til rett tid.

Hvis du har laget Halloween e-postmarkedsføring tidligere, er det lagret data i Rule om hvilke mottakere som har engasjert seg i det innholdet. Vurder å opprette segmenter som inkluderer kunder som tidligere har åpnet Halloween-e-poster og målretter tilbud til dem. Du kan også segmentere basert på tilbud rundt spesifikke produkter der kunder som har kjøpt lignende produkter tidligere, garantert er ekstra interessert i Halloween-tilbudet ditt.

En god idé er å ha tid i tankene når du planlegger Halloween-kampanjen j. Hvis e-handelen din ikke selger Halloween-spesifikke produkter og du bare ønsker å komme i humør, kan du allerede planlegge denne kommunikasjonen til midten av oktober frem til Halloween.

Bonustips for vellykket Halloween-e-postmarkedsføring

Halloween-ferien har blitt utnyttet som en mulighet for ekstra inntekter i flere tiår. Merkevaren din er unik, og høytiden gir en flott mulighet til å vise frem merkepersonligheten samtidig som du øker salget. Her er noen bonustips for vellykket Halloween-e-postmarkedsføring:

  • Tenk litt utenfor boksen og prøv å fange interessen med mer enn «Boo». Ingenting mot spøkelser – men vi tror du kan gjøre det bedre enn det! Hvis du trenger hjelp med idédugnad om kreative overskrifter, kan du prøve å bruke ordressurser for å finne måter å ikke misbruke fraser som allerede er overbrukt.
  • De kommende høytidene Halloween og jul er assosiert med «giveaways» og er en tid for bedrifter å vise takknemlighet til sine lojale kunder. Hvorfor ikke sende en merkegodteri, rabattkode og en nydelig Halloween-hilsen sammen med bestillingene. En flott måte å bruke Halloween til å bygge dypere relasjoner og oppmuntre til gjentatte kjøp!
  • Bruk henvisningsmarkedsføring og dine lojale kunder for å få nye kunder. Ved å få kundene til å anbefale eksklusive Halloween-tilbud til sine kjære, bygger du kundebasen din og øker salget.

Vi binder sekken sammen slik:

Halloween tilbyr handelsbedrifter en unik og morsom mulighet til å øke salget og bygge dypere kunderelasjoner. Hemmeligheten bak vellykket Halloween-e-postmarkedsføring er å omfavne den lekne høytiden, bli virkelig kreativ med markedsføringsinnholdet ditt og lage kampanjer med Halloween-tema som fortsatt er i tråd med merkevaren din.

Ved å segmentere kundene dine og tilpasse Halloween-kommunikasjonen deretter, vil markedsføringen din bli mer effektiv og du vil øke engasjementet på utsendelsene dine. Enkelte demografiske grupper kan være mer entusiastiske for Halloween enn andre; Gen Z er en god startposisjon!

Vil du dele noen flere Halloween-tips? Les deretter innlegget den ultimate guiden til Halloween e-postmarkedsføring . Vi ønsker deg et vellykket Halloween-salg, og vi er her for å brainstorme digitale strategier med deg.

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
Martech

Forståelse av martech og dens rolle i fremtidens markedsføring: et dypdykk

I Rule ser vi hver dag hvordan den digitale verden endrer og utvikler seg. Et begrep som ofte dukker opp i disse diskusjonene, er «martech». ...
Read More
alla hjärtansdag

Markedsføringstips for Valentinsdagen

Nå er det på tide å brette opp ermene for neste (store) lille ferie – og det er ikke hvilken som helst ferie, men den ...
Read More
nya statistiksidan

Mestr analysen din på en enkel måte – Ny statistikk- og analyseside

I vår dynamiske verden av digital kommunikasjon er det avgjørende å ligge i forkant når det gjelder å forstå kundene dine. Hvordan gjør du det? ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .